Jump to content

Recommended Posts

Posted

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/104140

The maximum torque amounts to 400 Newtonmeters. That means an increased output compared with a conventional suction engine with 3,0 litres capacity around approximately 15 per cent. The torque increases by approximately 30 per cent. At the same time consumption on average is to fail smaller. Because with the engine instead of a large turbocharger two small loaders are used, the thrust is with the acceleration besides more spontaneously to begin. Retarded responding - a "turbo-hole in such a way specified" - is no longer perceptible according to BMW. According to data of a BMW speaker the engine is finished developed and as Topmotorisierung theoretically in many BMW models conceivable. However the aggregate will be used in no model of the current model pallet more. Its series debut will have shortly the engine in new series.
...en babelfish oversettelse....
Posted

BMW velger nok bi-turbo pga turbo lagg ja. Jevn effekt i hele registeret blir tilnærmet lik en sugemotor bare her har du mye mer effekt :)

Posted

Når kommer N42B20 motoren med bi-turbo...et vesentlig mer interessant konsept...:wink: ...Hva med en E91 320i eller en E61 520i med rundt 180 HK og 330 Nm...så slipper vi slike latterlige snikmodeller som har dagens N42B20 (150 HK) og N54B25 (177 HK) motorer... :roll:

Posted
Forskjellen ligger vel bare i navnet....

Det er korrekt...ordet "bi" betyr to og ordet "twin" betyr tvilling på engelsk...altså to...ergo betyr både "biturbo" og "twinturbo" på godt norsk dobbel-turbo... :lol:

Posted

Min oppfatning av dette er at det vanligvis brukes om to forskjellige ting, og det er i bmwE9's norske oversettelse av hvert enkelt ord nøkkelen til forskjellen ligger (to og tvilling).

Med biturbo, eller to, mener man som oftest at det er en turbo for den nedre delen av registeret og en for den øvre delen av registeret.

Med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to turboer som jobber samtidig.

Posted
Min oppfatning av dette er at det vanligvis brukes om to forskjellige ting, og det er i bmwE9's norske oversettelse av hvert enkelt ord nøkkelen til forskjellen ligger (to og tvilling).

Med biturbo, eller to, mener man som oftest at det er en turbo for den nedre delen av registeret og en for den øvre delen av registeret.

Med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to turboer som jobber samtidig.

Godkjent...helt klart en plausibel forklaring... :D

Vi bør kanskje få med at med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to identiske turboer som jobber samtidig... :wink:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...