M6 Bjørn Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 http://www.auto-motor-und-sport.de/d/104140 The maximum torque amounts to 400 Newtonmeters. That means an increased output compared with a conventional suction engine with 3,0 litres capacity around approximately 15 per cent. The torque increases by approximately 30 per cent. At the same time consumption on average is to fail smaller. Because with the engine instead of a large turbocharger two small loaders are used, the thrust is with the acceleration besides more spontaneously to begin. Retarded responding - a "turbo-hole in such a way specified" - is no longer perceptible according to BMW. According to data of a BMW speaker the engine is finished developed and as Topmotorisierung theoretically in many BMW models conceivable. However the aggregate will be used in no model of the current model pallet more. Its series debut will have shortly the engine in new series....en babelfish oversettelse....
SteffenM2 Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Altså, når de først skal ut med turbo, nøyer de seg ikke med bare en?
K Landre Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Nei, som du ser så står der bi og det betyr to..
Patrick B Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Ja BMW skal ikke ha noen treg respons, derfor bi-turbo.
NSS Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 huff, for en stygg og treg motor ^^ Går det å putte en sånn i bilen min?
bimmerdude Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 ser ut som turboene og manifoilene sitter sammen... da var det ikke mulig å bruke de manifoilene på turboprosjekt.. og blir vanskelig å oppgradere til større turboer også..
bttore Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 alt er mulig, bare man har tid, tålmodighet å ferdigheter...det umulige tar bare litt lenger tid..
Lien Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 BMW velger nok bi-turbo pga turbo lagg ja. Jevn effekt i hele registeret blir tilnærmet lik en sugemotor bare her har du mye mer effekt
Fredrik Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Når kommer N42B20 motoren med bi-turbo...et vesentlig mer interessant konsept... ...Hva med en E91 320i eller en E61 520i med rundt 180 HK og 330 Nm...så slipper vi slike latterlige snikmodeller som har dagens N42B20 (150 HK) og N54B25 (177 HK) motorer...
Hylland Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Kva er forskjellen på biturbo og twinturbo? Veit eg har spurt om det før, men husker det ikkje og finner ikkje igjen tråden!
M6 Bjørn Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 Forskjellen ligger vel bare i navnet....
Fredrik Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Forskjellen ligger vel bare i navnet.... Det er korrekt...ordet "bi" betyr to og ordet "twin" betyr tvilling på engelsk...altså to...ergo betyr både "biturbo" og "twinturbo" på godt norsk dobbel-turbo...
Gunnar Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Min oppfatning av dette er at det vanligvis brukes om to forskjellige ting, og det er i bmwE9's norske oversettelse av hvert enkelt ord nøkkelen til forskjellen ligger (to og tvilling). Med biturbo, eller to, mener man som oftest at det er en turbo for den nedre delen av registeret og en for den øvre delen av registeret. Med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to turboer som jobber samtidig.
Fredrik Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Min oppfatning av dette er at det vanligvis brukes om to forskjellige ting, og det er i bmwE9's norske oversettelse av hvert enkelt ord nøkkelen til forskjellen ligger (to og tvilling).Med biturbo, eller to, mener man som oftest at det er en turbo for den nedre delen av registeret og en for den øvre delen av registeret. Med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to turboer som jobber samtidig. Godkjent...helt klart en plausibel forklaring... Vi bør kanskje få med at med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to identiske turboer som jobber samtidig...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now