Nygaard Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 hva er forskjelln på den "gammle" og den "nye" m20b25 motorene?
mEhE Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 vet ivertfall det er lavere kompresjon og andre stempler på faclift motoren.
Evopower Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Ytelsene er ihvertfall de samme, så vet ikke hvorfor bmw gjorde endringer på den nye. For å få bedre holdbarhet kanskje?
mEhE Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 vill heller tro det var pga katilysator som ble påbudt!!men sikker andre som kan svare på det bedre en meg
oddis Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Det ligger mange topicer om dette bare man søker litt. Pedi vet jeg har svart mange ganger på dette.
integrale8v / ELS Tuning Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Er oppgradert innsprøytnnig (anna trigger patent, lamda styring + div?). Annen kam, og katalysator. + noe mer sikkert
Oxyopia Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Gammel: - 2 stk sensorer på girkassen - 9.7:1 (se stempel-oversikten til bmwccn) - andre veiv/ramlager enn facelift (plassering av oljehull) - Motronic 3.1 - 171hk uten kat Ny: - 60-2 Triggerhjul på veiv - 8.8:1 - 170hk med kat - Motronic 3.3 Rett meg hvis noe er feil....
mEhE Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 har ikke faclift utgaven de 2 sensorene på girkassen?
Ole-P Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 face liften har vell bare en på girkassa å den andre sensoren et annet sted som jeg ikke husker nå. hvis jeg ikke tar feil
Nygaard Posted February 20, 2006 Author Posted February 20, 2006 hvordan er det og bruke bunndel fra en ny og resten fra en gammel?
Oxyopia Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Alle deler fra gamle motoren skal passe på facelift, utenom ramlager som jeg har nevnt før i denne tråden. Vet ikke helt om det er feste til triggersensoren på gamle-blokka?
propan Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Ifølge ETK er det ikke forskjellig rammelager før/etter faceliften,jeg stusset selv på det. Dette er ett rammelager fra en 89 325i(facelift) Og det passer på flere for å si det sånn.. http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Oxyopia Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Står spesifisert på realoem.com at enkelte lager gjelder for ulike tidsrom. (selv om flere lager har samme varenummer) TIL 03/1988 FRA 03/1988 Så, nu finns det fler o roligare bilder på sidan. Skulle börja meka ihop bottendelen i helgen som va, men fick fel ramlager Surt sa räven, men nya kommer idag! Visa sig att min 325a som är från 88 hamnar i en bryt punkt då bmw bestämde sig för att byta till ramlager med spår på båda lagren. Men men, det går ju inte alltid som man vill... Link til siden der sitatet er hentet fra.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now