Gå til innhold

Montering av M5 Fanger


|_BMW_|
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da var M5 fangeren til min E-39 motatt :lol:

Det var godt! :lol:

Vil ikke sette den på før jeg er sikker på at jeg slipper å måtte bruke den som plog (snøen laver ned om dagen)...

Men nå gjenstår jo bare morroa, lakk og montering.... :wink:

Åpner den store esken som kommer fra Tyskland og der er det jo et helt arsjenal av deler, alt av innerskjermer og alt tenkelig plastikk ellers følger med, noe som igrunn er positivt etter en litt "røff" vinter...

Det jeg lurer på er om det er noe jeg bør tenke på ved montering, klarer jeg og sette den på selv? :?::!: har aldri satt på noen form for styling eller annen fanger før....

Tar i mot alt av tips :lol::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke vanskelig å hverken sette på eller ta av, så lenge du vet hvor du skal skru og hvor du skal dra :) Har gjort det et par ganger på mine E39er. Innerskjerm har jeg riktignok aldri byttet, men det burde ikke by på noen kjempeutfordring det heller.

Dette gjelder Originale BMW Teile:

Originalfangeren løses enkelt ved å ta ut plastgrillen på hver side av tåkelysene (disse tar du ut ved å lirke ut plastplugger i overkant). Når dekselene er borte ser du skruene, 2 eller 4 stk.

Koble av ledningene til tåkelysene og dra den av. (det er fint å være to her, da fangeren sitter i spor på hver side foran hjulene, noe lirking må påregnes)

Regner med at det er med en tegning til fangeren, hva som skal hvor osv. Det du så må gjøre er å skru av den metallskinnen som sitter inni originalgangeren, husker ikke om den er skrudd eller klipset. Du må iallefall av med listverket foran på fangerern. Denne skal monteres på samme måte i M5 fangeren.

Innerskjermene må du nok bytte før fangeren skal på igjen, men det har jeg ikke gjort før... :)

Da skulle det bare være å sette på M5 fangeren i motsatt rekkefølge :)

(hvis jeg ikke husker heeelt feil da... :oops: )

Spør hvis det er noe mer!

Her fant jeg en link også: http://www.540isport.com/DIY/M5frontbum ... rparts.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er orginal M5 fanger ja :wink:

Tusen takk for hjelpen Eirik, det var til STOR hjelp!

Kan hende jeg kommer med flere spm den dagen jeg skal skru den på, som sagt må jeg få den til en lakkerer først :wink:

Noen som har meninger om hvor mye jeg må betale for lakkering...

Hvor lang tid tror du jeg bruker på og skru av orginal fangeren og sette på den nye da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er orginal M5 fanger ja :wink:

Tusen takk for hjelpen Eirik, det var til STOR hjelp!

Kan hende jeg kommer med flere spm den dagen jeg skal skru den på, som sagt må jeg få den til en lakkerer først :wink:

Noen som har meninger om hvor mye jeg må betale for lakkering...

Hvor lang tid tror du jeg bruker på og skru av orginal fangeren og sette på den nye da?

Bare hyggelig! :) Jeg har brukt Oslo Autolakk på Alnabru, kjempefornøyd med de! Første gangen du knoter med den bruker du nok en liten time eller så, bedre å ta det med ro og gjøre det grundig istedetfor å ødelegge den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kostet herlig heten i Tyskland.

Stenshagen skal ha ca 8500, for fangeren med div innerskjermer og luftekanaler. mener at lysene kommer i tilegg.

Lysene kommer i tillegg med ca 1700,- ... Kjøp den brukt i Sverige istedet f.eks! Legg inn annonse på autopower.se under ønskes kjøpt! Jeg kjøpte nylig en strøken M-bakfanger til min for 2000,- SEK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...