mEhE Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 hadde tenkt en skrudag i garasjen..men det kunne jeg altså glemme.. verktøykassa er så å si tom! derfor lurte jeg på noen andbefalinger til verktøysett som har det meste.. tenker spesielt på pipesett fastnøkler osv.. hvordan er erfaringene deres med biltema verktøy? har ivertfall knekt mye piper av biltema så er ikke helt fornøyd. men kansje ulik kvalitet på de forskjellige biltema settene også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Har noe verktøy fra biltema.. Noen av disse settene har faktisk 10 års garanti (?), og fungerer helt greit for en hobby mekaniker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Biltemaverktøy passer fint for hobbymekanikere, men vill ikkje anbefale deg å kjøpe det vist det er mange som skal bruke det (og blir ofte brukt).. Har litt dårleg kvalitet på noko av verktøyet, men det meste kan brukast uten problem EDIT: Latmansarm er etter min meining det viktigaste verktøyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 10års garanti betyr at man kan bytte verktøy som man ødelegger så mye man vil i 10år. Ihvertfall av hva jeg har fått erfare. Er på min 5.skralle(1/2'') fått vel ca 6-7 nye piper(1/2'') av dem. Så er rimelig overbevist at kvaliteten er ikke på det høyeste nivå akkurat! Kan jo bare være meg som har vært uheldig da Nei, mitt neste verktøysett blir fra en skikkelig produsent! Og ikke noe B-sortert dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Som mange har sagt her, Biltema funker helt greit for en hobbymekaniker! Jeg har selv et biltema 150-delers-sett til 1295kr (10 års garanti, husk å bevar kvittering). Har også skrallenøkler (fastnøkler med skrallefunksjon), momentnøkkel, kraftpiper, skrutrekkere og motorstativ fra Biltema. Ingenting har skuffet meg hittil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2006 ok..så lenge man for igjen ødelagt verktøy er det jo ikke no problem.. ser på biltema sin nettside nå.er det ikke et komplett verktøysett med piper nøkler og leddnøkler ? edit: latmansarm?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Latmansarm er for eksempel ei forlenga skralle som gjere det lettare å opne skruer.. Sånn at du sleppe å slite deg ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Styr unna Biltema og andre billig produkter, hvis du ikke vil kaste bort tid og knoker NÅR det ryker. For det gjør det. Sats heller på og bygge deg opp en kasse med ordentlig verktøy. Det tar litt tid, men det hhar du igjenn for. Ønsk deg spesifike deler til jul og gebursdag, det har jeg gjort. Og verktøyet er like bra ennå, etter ca 15 år +. Og det er godt brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2006 men da er det snakk om svindyrt verkøy å! enig det kan fort bli litt knot når det knekker.men bare 1 kvalitet fastnøkkel koster jo 300kr eller noe.kommer ann på størrelse.da jeg lurer på om det kansje er like greit å kjøpe biltema når man har 10års garantien. edit: på jobben har de fast nøkkeler til 1200kr stk type stor(husker ikke størrelse) de snakket om samme nøkkelen kostet 300kr på biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Skal du ha det beste, er Facom det absolutte beste jeg har vært utfor. Fikk for en tid siden forevist deres F1 collection. Der måtte jeg i såfall ut med 1600 for 1stk 10mm fastnøkkel. Denne var i titan, og var garantert å ikke gi avleirning ved bruk. Skulle vistnok være krav som motormekanikere hos F1-teamene forlangte. Men når det gjelder hobby/garasje, bør du sjekke ut Vestsupply sitt TengTools sett. Noe over 1000deler, og veiledende pris over 40.000,- Dette selger de nå for 20.000,- Det settet er bare rått. Har "alt" Alle skuffene du ser der er fulle!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 æææ, trur du kjem langt med biltema verktøy! Eg hadde jeggu knekt mange skraller før eg hadde kjøpt det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Synes det Biltema har med 10-årsgaranti virker å være veldig bra. De brukte det til og med i produksjonsavdelingen der jeg jobbet i sommer. Altså er robotene som veldig mange av dagens nye biler fra store produsenter er lakkert av satt sammen med Biltema-verktøy.. Billigsettene fra Europris og slikt er drit. Skrallene ryker kjapt, pipene varer noe lenger, men slites runde etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Biltema verktøy er ikke av den beste kvaliteten nei, men så lenge du får nye deler på garanti så! Selv har jeg en grønn Kamazatools koffert som inneholder fastnøkler fra 7-19mm, pipesett fra 10-32mm og lite pipesett fra 4,5-13mm og diverse bits og rom for skruer og muttrer. Dette kostet egentlig 3000 kr men jeg fikk det for 1500 kr, og det har livstidsgaranti Er kjempefornøyd med kvaliteten, har ikke ødelagt noe og jeg bruker det daglig i mine løpsbil byggerier, samt at det får har medfart under hektisk skruing i depot på løp. Absolutt å anbefale! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 det settet fra teng tools var helt rått. Var en butikk her i bergen somsolgte det for under 20tusen. Jeg har litt problemer med verktøysortering etter bruk, så det settet hadde vært ypperlig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 16oo spenn for EN fastnøkel!!??!!,da brurde den gjøre jobben for meg oxo hehe biltema funker fint for meg både i tidligere jobb(oppretter) og hobby.. en som nevnte kamazatools her,en kompis har det og det er MEGET bra,ikke en ting som er ødelagt etter 4 år men tror nok hvis man ska bygge seg opp et komplett "sett" med "alt" man trenger ville jeg begynt med biltema og byttet ut noen ting med kamzatools etter vært som lommeboka er med på leken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå