Gå til innhold

Foringsbytte fører til ny bil!


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

I helga fikk E30 min nye foringer i bakhjulsopphenget. 2 traversforinger, 4 lenkearmforinger og 1 stk diffforing ble byttet sammen med bremserør og bremseslanger.

2 år siden hadde jeg 60/40 senkefjører på. I går kveld (23.59) på min lille tur hjem fra verkstedet var bilen min så fast i rumpa at en skulle tro at det var senkesett på, til tross for at det står orginale fjører og cab dempere bak :shock: .

Før denne lange helgen vurderte jeg å selge bilen :cry: , men nå skal det kjøres på baner i sommer og ellers nyte den nye bilen min. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg byttet alle mine både foran og bak pluss dempere og fjærer og det er jo en helt rå bil å kjøre nå.

I tillegg har jeg powerflex i bærebruene framme og tårnstivere foran og bak.

Har hatt mange e30er men dette hadde jeg aldri gjort og har aldri kjørt en så presis e30før :)

Kanskje litt vel stiv på dårlige veier men men.

GLEDER meg til banekjøring i sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale folk som synest det går greit å skifte tennplugger å beggynne å bytte foringer. Elendig eksempel, arimanni..

Ok... Elendig eksempel.. Innrømmer det :( Men det er ikkje så veldig vanskeleg.. Nokre foringer må du bruke presse på (men det er ytterst skjelden!) men som oftest skal det vere nok å berre presse dei ut med handmakt eller liknande (men sef, det er nokre foringer som henge som eit helvete!). Etter min meining er det vansklegare å skifte hjullager enn å skifte foringer.

Har du gjort det selv med disse foringene Jan E30rik snakker om?

Har skifta traversforinger og lenkearmforinger ja.. Men har ikkje prøvd på diffforinger enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen foringer må brukes presse på for å byttes" mener jeg det sto en plass. Det er en underdrivelse etter denne helgen.

Nå er jeg så heldig at jeg får låne et helt karroseri verksted når noe må gjøres og pressa som står der ble brukt på 6 av 7 forringer denne helgen.

"Ikkje vansklegare enn å bytte tennplugger

Det er som med alt anna mekanisk arbeid, du sette det sammen igjen, på samme måte du tok det fra kvarandre..."

Det var faktisk demontering av foringene som tok mest tid. Når 20 år med sliten gummi, rust, støv, stein, jord og gud vet hva annet understellet går gjennom på den tiden skal fåes løs så tar det litt tid :wink:

Gikk jo greit egentlig, men må regne med litt banning og kreative løsninger.

Arimanni: Jeg kjøpte mine forringer hos gs bildeler. Vanlig originale. Men nå i ettertid så skulle jeg kanskje investert i polyutheran eller va det nå heter. Gs har de også.

El satanical: Nesten alle foringer har noe med kjøreegenskapene å gjøre :wink: Viss du har e30, så hadde jeg også klunking, men bare når jeg ville spinne litt. Prisene finner du f.eks. på gs bildeler. Og jeg har sluttet å spinne. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Skal ta og prøve med orginale, men såg dei hadde powerfleksforinger også..

Ja, det er demonteringen som tar tid.. Det som er vanskeleg! Men å bytte foringer, er ikkje så vanskeleg som mange folk skal ha det til.. Verre å bytte tennplugger på ein Chrysler v6 vist du spørr meg.. Der må du under bilen og ha MANGE forlengara for å komme til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få kjøpt et komplett brukt understell med nesten splitter nye foringer. Eneste jeg bytta var foringene til bærebruene framme.

Jeg og en kompis tok ned det gamle og opp med det nye igjen på under 5timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg byttet foringer i bærearmene fra slitte org til Powerflex, måtte vi bruke flere tonns trykk for å få ut de gamle...Så det var ikke et dårlig eksempel å si at det er som å bytte tennplugger...det var et VELDIG dårlig eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...