336mik Skrevet Februar 23, 2006 Skrevet Februar 23, 2006 Etter hva jeg har både erfart og hørt,så er det vel mest jobb å få de gamle foringene ut.Hvis man har mulighet kan man vel brenne ut disse foringene,ikke lurt hvis delene fortsatt sitter på bil men. Forresten noen som har prøvd alu foringer i bakstillinga på e30?
Cappel Skrevet Februar 23, 2006 Skrevet Februar 23, 2006 Når det gjelder å få gamle foringer ut av holderen har jeg god erfaring med følgende metode. Først skjær bort mest mulig av gummien i foringen, deretter bruk f.eks baufil og sag et snitt gjennom aluminiumsringen som sitter igjen i holderen. Prøv å ikke sage i holderen såklart. Tilslutt bruk hammer og meisel og fjern resten av aluringen. Alt i alt tar det ca 5 minutter, og funger både foran og bak. Ved montering så bruk fett eller lignende for å få det på plass. Har man ikke hydraulikkpresse, så bruk hammer og litt tålmodighet.
fjellstad Skrevet Februar 26, 2006 Skrevet Februar 26, 2006 Aldri hørt om Superflex...Powerflex er ganske anerkjente foringer i bilmiljøet.Hylland: Ja, anbefaler dette. Jeg skjønner ikke helt hva du mener..."hva vil det si å ha powerflexforinger fremme?" Var noen som nevte dem ikke hadde hørt om Superflex, sjekk ut http://www.pedersens-racing.no/bil/ der vil dere kunne lese om Superflex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå