Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har peil på hvorfor jeg har en klirre/dunke lyd fra høyre bakside når jeg har byttet dempere? trodde det var de som forårsaket det, har byttet fjørbeinslagerene også , de som dempere slår mot. BMW E36.

Posted

kan være du ikke har skrudd til den bolten nederst på demperen skikkelig.. den som er skrudd i spindelen..

fikk en sånn dunke lyd på min e36 også.. hadde bare glemt å stramme den bolten..

Posted

Den er skikkelig fast den :P Alle skruene dro jeg til skikkelig. Ingen som vet hva dette kan være da? Skal si i fra jeg Penguin ;)

Posted
sikkert dem øvre gummifestene til bakdemperne, hvis du nettop har bytte demper ble det nok litt mere påkjenning på dem

Hvis du leser, så skrev jeg at jeg har byttet den også :)

Posted

lyden kommer når jeg kjører i dumper, samt den kan klirre når det bare er litt ujevnt vei. Kommer fra bakre høyreside.. mer vet jeg igrunn ikke.. men har skiftet alt på demperen + den som demperen slår mot (fjørbeinslager) Lurte litt på om det var eksospotta som kan dunke, om lyden forplanter seg.. men hms:P

Posted
sikkert dem øvre gummifestene til bakdemperne, hvis du nettop har bytte demper ble det nok litt mere påkjenning på dem

Hvis du leser, så skrev jeg at jeg har byttet den også :)

Det har jeg og, men dem takket for seg etter noen dager, p.ga. stive demper... :wink:

Posted
Svaret er enkelt og greit. Det er travers foringen din, hadde samme problemet ;)koster 123,-

Hvor ligger travers foringen? Lett å skifte? Forklar litt hvor den ligger, hva den er, hva den gjør :) hehe.

Posted

Litt arbeid å skifte traversforing da...

må ut med kardangen, ned med traversen og så presse ut foringer for så å sette i nye. Enkelt å sette i nye om du bytter til powerflex.