maartn Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Noen som har peil på hvorfor jeg har en klirre/dunke lyd fra høyre bakside når jeg har byttet dempere? trodde det var de som forårsaket det, har byttet fjørbeinslagerene også , de som dempere slår mot. BMW E36.
jpse36 Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 kan være du ikke har skrudd til den bolten nederst på demperen skikkelig.. den som er skrudd i spindelen.. fikk en sånn dunke lyd på min e36 også.. hadde bare glemt å stramme den bolten..
PenguiN- Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 har samme problem på min E36...dunke lyd/knakke lyd...maarten, si ifra hva som var feil på PM
maartn Posted February 21, 2006 Author Posted February 21, 2006 Den er skikkelig fast den Alle skruene dro jeg til skikkelig. Ingen som vet hva dette kan være da? Skal si i fra jeg Penguin
Jan e34 Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 På min var bakfjæra knekt. Den biten som var knekt av lå der og lagde ulyd.
Kjetil 323i E36 Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Sikker på at alle foringene er som de skal? Slitte bærearmsforinger kan lage slik lyd, mersom stål mot stål. Når kommer lyden? Over humper? Føles den "slapp i baken?
Michael Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 sikkert dem øvre gummifestene til bakdemperne, hvis du nettop har bytte demper ble det nok litt mere påkjenning på dem
Kjetil 323i E36 Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Forklar litt bedre om når og hvor lyden kommer, så slipper du kanskje så mange forskjellige svar...
maartn Posted February 21, 2006 Author Posted February 21, 2006 sikkert dem øvre gummifestene til bakdemperne, hvis du nettop har bytte demper ble det nok litt mere påkjenning på dem Hvis du leser, så skrev jeg at jeg har byttet den også
maartn Posted February 21, 2006 Author Posted February 21, 2006 lyden kommer når jeg kjører i dumper, samt den kan klirre når det bare er litt ujevnt vei. Kommer fra bakre høyreside.. mer vet jeg igrunn ikke.. men har skiftet alt på demperen + den som demperen slår mot (fjørbeinslager) Lurte litt på om det var eksospotta som kan dunke, om lyden forplanter seg.. men hms:P
Michael Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 sikkert dem øvre gummifestene til bakdemperne, hvis du nettop har bytte demper ble det nok litt mere påkjenning på dem Hvis du leser, så skrev jeg at jeg har byttet den også Det har jeg og, men dem takket for seg etter noen dager, p.ga. stive demper...
jpse36 Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 er nok sikkert eksospotta.. den er kjent for å lage en sånn klirre dunke lyd..
acewolf Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Svaret er enkelt og greit. Det er travers foringen din, hadde samme problemet ;)koster 123,-
maartn Posted February 22, 2006 Author Posted February 22, 2006 Svaret er enkelt og greit. Det er travers foringen din, hadde samme problemet ;)koster 123,- Hvor ligger travers foringen? Lett å skifte? Forklar litt hvor den ligger, hva den er, hva den gjør hehe.
Monsen Posted February 22, 2006 Posted February 22, 2006 Litt arbeid å skifte traversforing da... må ut med kardangen, ned med traversen og så presse ut foringer for så å sette i nye. Enkelt å sette i nye om du bytter til powerflex.
Recommended Posts