Gå til innhold

Veldig ujevn gange/rar lyd i M30B35

Anbefalte innlegg

Skrevet

stemmer. tenkte jeg skulle skrive den en mld i sted gunnar ang akk d. tempføleren... husker og att csi turbo her hadde noe feil ang denne. den gir vist ett eller annet signal som har noe med start og tommgang og div. tror du kan høre med han hva som var symtomene på dette hos han. :)

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

du kan jo også skjekke at alle pluggene til dysene er plugget inn..

calibran jeg hadde hoppet den ene pluggen til dysene av..

fusket som pokker,hørtes ut som en gammel vw boble..

Skrevet

vist noen har vært bortig ledningsnettet kan jo dysene være plugget om værandre og. mye forslag nå så jeg håper vi hjelper deg og ikke bare gjør alt bare værre. :)

Skrevet

nå har jeg fått tenkt littog kommet frem til att vist den tempføleren din er gåen får hjernen feil signal om tempen på motor og vil da stille tenningen og ikke gi motoren noe kaldstart signal så da vil heller ikke den slå inn under oppstart. arester meg noen vist dette er feil men har en følese av att d var slik d var. :)

Skrevet

Angående den "klunkelyden" som var innimellom, så var det tørr vannpumpe ja. Jeg sjekket at det var vann til max i ekspansjonstanken før jeg starta, men det ble sugd inn med en gang, for det var tydeligvis ingenting vann i systemet. Har fått fyllt opp nå, og lyden er borte, men motoren går fortsatt ujevnt. Skal teste litt mer i dag.

Fikk forøvrig et tips fra en amerikaner om at dette signalet som går fra en av tennpluggene skal være på sylinder 1 på E34 535i, mens på min står det på sylinder nr. 6. Noen som vet hva som er riktig?

Skrevet

Ja, nr 6 er ved torpedoveggen. Og du skal ha impulsgiver på nummer en. Det kan være meget mulig at det er den som lurer deg om den står på nr. 6, da den givern er med på å styre tenninga....

Skrevet
Hmm.. Og bare for å unngå dumme misforståelser, nr. 6 er ved torpedoveggen?

JA!

Sjekkliste:

ALLE plugger må sjekkes (er de våte?)

Pluggledninger

Coil

Rotor og fordeler

Elektronikken på dysesiden må sjekkes. Er alle dysene i funksjon?

Ledningsnettet til dysene er også koblet opp mot veivsensoren, sjekk også denne (er den skrudd skikkelig fast osv?).

LMM må sjekkes.

Falsk luft en eller annen plass?

Er det noen plasser med vakum som ikke er i orden? Er ikke innsuget koblet opp til bremsekraftforsterken kanskje? (Jeg hadde lignende symptom en gang på min B35 og dette var da problemet...)

Har motoren tette luftveier?

Og, jeg har også opplevd lignende symptom på M30 der vippearmen til èn eller flere eksosventiler var knukket, dermed gikk motoren på bare 5,5 sylindrer.

Kommer ikke på mer i farten, men du kan gjerne ringe meg senere i dag Gunnar om du vil ha litt "online" hjelp :wink: 928 99 650

Skrevet

Det husker jeg ikke... det kan du jo sjekke på 520`en din...:)

Og her har Henrik kommet med komplett sjekkliste... :wink: Da er det bare og stå på...:) Regner med at den maler som en klokke snart.... :lol:

Skrevet

Høyres ut som ein falsk og sjuk rekke 6er.

Eg knakk "løftearmen", eller kva den heite, på ein venn av meg sin E30 325 cab. Då hørtes den kanskje litt sånn ut, men ikkje så ille.

Skrevet
Høyres ut som ein falsk og sjuk rekke 6er.

Eg knakk "løftearmen", eller kva den heite, på ein venn av meg sin E30 325 cab. Då hørtes den kanskje litt sånn ut, men ikkje så ille.

Vippearm :wink:

Og det er faktisk ikke uvanlig at disse armene knekker på hverken M20 eller M30.

På M30 er det jo VELDIG enkelt å sjekke dette. Det er vel bare 10-12 bolter og så kan man lirke opp topplokket... Det er en fryd å mekke på gamle motorer :D

Skrevet

Kan noen som har ETK inne sjekke om delenummeret på frontdekselet (timing case cover) på en '87 M535i er 11141718860 (E34 535i)?

Det var nemlig forskjellige braketter for reimhjulssensoren på E34 535i'n og E28 M535i'n, så jeg har jo da hentet både sensor og brakett fra en E34 535i, men plasseringen på selve braketten var også forskjellig (satt på et hull lenger ned på sistnevnte). Jeg er 99.9% sikker på at hullene i disse to dekslene er like, siden boltene braketten til reimhjulssensoren sitter fast i går helt inn i blokka, men det er jo ikke dumt å dobbelsjekke bare for å utelukke feil plassering av reimhjulssensor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...