Runar-CSi Skrevet Februar 24, 2006 Skrevet Februar 24, 2006 Når du først skal av med toppdekselet så kan du kjenne på reg-kjeda om den er stram.... Strammern til den kan være ute av funksjon(luft)....
Gunnar Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Skrevet Februar 25, 2006 Ja, da har jeg hatt av toppdekselet, og kan ikke se noe galt der: Har også forsøkt med nye pluggkabler, sjekket at reimhjulssensoren står som den skal, prøvd med ny tempsensor.. og ting er fortsatt ikke særlig uendret. Virker som den er jevn på tomgang når den er kald, men når den er varm puster den som Darth Vader... og går ellers slik som på lydklippene selv om den er jevn på tomgang. Har et nytt filmklipp (for lydens skyld), men vet ikke om det sier så mye mer enn de andre. Er ikke så fælt god lyd på det at det gjør noe. http://sublime.stud.hive.no/535-rot/535_5.wmv Får prøve å sjekke kompen i sylindrene neste gang tror jeg..
propan Skrevet Februar 25, 2006 Skrevet Februar 25, 2006 Tror den er syk jeg,luftveisinfeksjon eller noe. Ta av koil ledning(den som går inn i fordeleren) og sett en plugg på den. Legg den til jord og få noen til i kinne. Knistrer det jevnt? Den skal ikke virke som den "hopper" over ett par liksom-helt jevnt. Men først og fremst ville jeg fikset den eksosen din,jævli vanskelig å høre seg frem til feil i det bråket,evt pakk inn hullet i noe rockwool eller noe for å døyve. Ta en komp test også-med alle pluggene ute og god strøm på batteri. Det skal som du sikkert vet være ca helt likt,ingen store avvik ihvertfall.
Gunnar Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Skrevet Februar 27, 2006 Har ikke prøvd det du sier over propan, men har vært ute og prøvekjørt den litt. For første gang! Heldigvis virker alt av drivverk og girkasse og greier å være ok, så det var beroligende. På kald motor går den på tomgang, og dro urent, men greit avgårde. Så fort den ble varm begynte den å dø om jeg slapp gassen, og gikk så urent at jeg ikke kunne gi den mer enn kvart gass. Mer enn det da ble det bare PANGPANGPANGPANG fra bakpotta, skikkelig fyring baki der. Sier dette dere noe? Og forøvrig tror jeg ikke 520'n er særlig mye sprekere enn 535en var på kvart gass.. Når det gjelder eksosanlegget så var det en liten lekkasje i skjøten foran bakpotta, og den er allerede ordnet, men det hjalp ikke stort det heller. Det var først da jeg for første gang fikk kjørt bilen ut porten jeg skjønte hva som gjorde at det ble sånn innih...... lyd, jo det var hallen det. Så utendørs høres den mye bedre ut. Her er et lite klipp fra etter den ble varm, når den bare dør på tomgang. Men det er ikke allverdens man hører selv om dette nå er utendørs: http://sublime.stud.hive.no/535-rot/535_6.wmv (2MB)
Gunnar Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Skrevet Februar 27, 2006 Har prøvd med LMM fra den andre 3.5-litern jeg har liggende.. men den KAN jo selvfølgelig være kødden den også.. Må jeg rett og slett finne enda en jeg kan teste med? (eller få kontrollmålt en av de jeg har..)
Pedi Skrevet Februar 27, 2006 Skrevet Februar 27, 2006 Husk at LMM og styresentral skal være samkjørt. 535 og 535 trenger ikke være det samme, selv om det står det samme på bakluka. feks skal 011-sentralen ha 018-LMM, mens 027-sentralen skal ha 025-LMM... Begge starter om en annen, men funker ikke som de skal hvis ikke de er parvis sammen.
Kristov Skrevet Februar 27, 2006 Skrevet Februar 27, 2006 Har prøvd med LMM fra den andre 3.5-litern jeg har liggende.. men den KAN jo selvfølgelig være kødden den også.. Må jeg rett og slett finne enda en jeg kan teste med? (eller få kontrollmålt en av de jeg har..) En annen ting, den motoren du har montert, vet du 110% at den gikk perfekt før den ble tatt ut av bilen den stod i? Om den gjorde så må det jo ha skjedd en feil et eller annet sted når du har montert den på plass i din egen bil.
Gunnar Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Skrevet Februar 27, 2006 Husk at LMM og styresentral skal være samkjørt. 535 og 535 trenger ikke være det samme, selv om det står det samme på bakluka.feks skal 011-sentralen ha 018-LMM, mens 027-sentralen skal ha 025-LMM... Begge starter om en annen, men funker ikke som de skal hvis ikke de er parvis sammen. Hjernen er fra den 3.5-litern jeg har prøvemontert LMM fra.. så de burde jo fungert sammen. Men det skal helt klart dobbelsjekkes. En annen ting, den motoren du har montert, vet du 110% at den gikk perfekt før den ble tatt ut av bilen den stod i?Om den gjorde så må det jo ha skjedd en feil et eller annet sted når du har montert den på plass i din egen bil. Jeg vet ikke om den gikk perfekt nei, men husk at det her kun er motoren som er fra den bilen, ikke ledningsnett, ikke hjerne, ikke coil, ikke radiator, osv. Ergo hjelper det lite om den gikk bra eller ikke før, for rent mekanisk skal den vel være ok.. med mindre toppakningen er blåst. Og det er heller ikke jeg som har satt i motoren. Forrige eier hadde kjøpt bilen i Oslo, og motoren rasa på vei hjem. Så han har kjørt bilen 5 mil. Deretter ble denne M535-motoren satt i, og han brukte noen måneder på det uten å få liv i den i det hele tatt før jeg for et par uker siden kjøpte den som et "prosjekt" for å se om jeg i det hele tatt kunne få liv i den. Hjerne (++) som nå står på den er fra egne ting (har en E34 535-motor +++ liggende), da bilen ble solgt uten dette. Ergo er det rimelig sikkert at dette problemet har noe med den nye setupen å gjøre.. problemet er bare å finne ut hvor feilen ligger..
Gunnar Skrevet Mars 17, 2006 Forfatter Skrevet Mars 17, 2006 Hrm.. Har da endelig kommet i gang og fått sett litt mer på bilen igjen.. og har etter råd fra noen på BMWCCN-forumet prøvd med enda et fordelerlokk og rotor, uten hell. Faktisk så starter den ikke i det hele tatt lenger.
Pedi Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 OK. Hva har du og hva har du ikke? (tenning, bensin etc..)
Gunnar Skrevet Mars 17, 2006 Forfatter Skrevet Mars 17, 2006 Den starta helt til jeg hadde tatt kompresjonstest og bytta fordelerlokk og rotor, og å bytte tilbake til det gamle igjen hjalp heller ikke, så er mulig den bare har gått sur av kinningen. Men, måtte dra i går, så skal bort og prøve litt mer i dag. Mulig jeg prøver med hele innsuget fra den andre motoren..
plumbo79 Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 Hva skjedde med dette projektet, nyskjerrig, da jeg har liknende problem selv med samme type motor.
Gunnar Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2007 Gikk bra det. Bytta ut E28 M535i-innsuget med et fra en E34 535i. E28en har en ekstra dyse i innsuget som ikke fikk korrekt strøm, så den stod åpen hele tiden og fylte innsuget med bensin. Den gikk sur som bare juling. I tillegg bytta jeg div. triggere og fikk kobla ledningsnettet riktig... var mye rart som var gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå