Gå til innhold

Synspunkter om e36 325?

325-Lfc
 Share

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av en e36 325 snart. Har aldri sittet på en, eller kjørt 325 før!

Derfor lurer jeg på om noen har noe å si om 325, sånn som feil og mangler jeg burde være ops på når jeg kjøper en e36 325. Og selvfølgelig om dere som eier en eller har det, om dere har vært fornøyd med den. Med det mener jeg kjørekomfort, farta, motoren, osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

veldig bra bil, vanskelig og dyr å forsikre. sjekk dette først.

_Motoren er veldig morsom, flytter seg greit og er nok ikke noe sinke i trafikken.

Bare se etter rust når du kjøper den og sjekk bære-kulene forran om de er slitt...

Kjøre komfort... hva legger du i ordet? jeg liker å kjøre aktivt og har senket min, syns den er helt grei sån komfort messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, kanskje ikke det beste med tanke på komfort... Den er ganske stiv i forhold til f.eks min 520i... Går bra!

typiske feil:

-viskosekobling

-silentblock

-foringer i forstilling

-lambda

-rust(kanter, dører, panser i forkant, baggasjelokk, tanklokk osv..)

-klima anlegget har en veldig dyr clutch(om jeg ikke husker feil)

-bra motor ;) Hvertfall den etter 1996.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, siste E36 325 ble vel produsert i 1995, men....

Artig og god bil....

Glem ikke å sjekke opp foringene til oppheng av bakaksel. Det er 4 slike, og de kan faktisk revne i stålet rundt opplagringa i karosseriet...

Det blir endel arbeid og en passelig kostnad også av dette....

Har du råd til det, så vil jeg heller anbefale deg en 1995 og nyere 328i.

Den er billigere å forsikre og er utrolig mye sterkere enn 325'n...

Også slipper du unna endel av "barnesykdommene" som det er en del av på de tidligste E36'ene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til det, så vil jeg heller anbefale deg en 1995 og nyere 328i.

Den er billigere å forsikre og er utrolig mye sterkere enn 325'n...

Også slipper du unna endel av "barnesykdommene" som det er en del av på de tidligste E36'ene...

328 er sterkere, men at den er så utrolig mye sterkere, er jeg ikke enig i..

328 kom som nevnt ikke før -96, og jeg regner med at de fleste barnesykdommene hadde blitt kurert da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret er det 1 hk mer i 328, stemmer det.

Men sånn reint praktisk, så er det mer å hente på lave turtall med 328 kontra 325.

I 328'n tar du greit å løyser den i 3.gir fra stillestående, det kunne iallefall ikke jeg med min 325....

Nå husker jeg ikke helt talla, men tror ikke det er så mye forskjeld på 0-100 og toppfarta på disse 2 bilene, men du har de 35nm mer, og dette gjør at 328 glir ifra ved mellomaksellerasjoner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja for all del 328 er råere, men den bruker mere bensin også.

og det 328 høres så rått ut iforhold til 325 men forskjellen er ikke så stor, men jeg forsvarer jo det jeg har selv....

men vi må ikke ødelegge tråden. løp og kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinnsykt deilig bil å kjøre! Er den senka litt, så den er stiv så er det rett himmelsk :) Skal ha meg powerflex-foringer rundt hele nå, da blir det enda bedre. noen som sa Gocart? eheh :wink:

menne ta å kjøp deg e36 325, du kommer ikke til å angre ! få tak i en med nymotorn (kom i 93-94) med Vanos som er BMWs svar på v-tec. Disse motorne har fått utluket en del av de tidligerenevnte barnesykdommene fra 91-92/93.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...