Gå til innhold

Banekjøring på Jæren

Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

Nei det har eg desverre ikkje hatt moglegheiten til enda :(

Men eg skal ikkje nekte for at vist det hadde vorte banetreff i nærheiten av her som eg bur, hadde eg nok reist ja.

Men eg hadde ikkje reist for eksempel i 5 - 6 timar for å ha bilen min på bane! Da ville eg heller hatt noko som var litt futt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal eg ikkje diskutere på :D Men det frister liksom ikkje å reise i fem til seks timer for å reise på bane med ein 129 hk bil som vege oppunder 1500 kg. Vist du skjønner. Og sia det er automat også, så får eg ikkje utnytta bilen 100%, det er også noko som gjere det mindreaktraktivt, desverre. Hadde det våre ein 24v med manuelgir, hadde saken våre ein anna. Da hadde eg i det minste vudert det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ikke vet det, så er Revebanen en gocartbane, på ca 1km å du kan kjøre så å si like fort med en motorsvak bil, som en med mye HK. Begrensningen sitter somregel (eller nesten alltid) i førerstolen å holder i rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da kjørt min 12V 520i på bane, og det er knallmoro det! På Vålerbanen gikk det ihvertfall helt fint uten å savne masse hk for mye, det gikk stort sett holde fort nok når man kom inn mot svingene. Men Vålerbanen har en god del høyhastighetssvinger, så man får ganske godt driv der selv med motorsvak bil. Har kjørt på Reve også (en gang), og selv med automat (E36 320ia) er det moro. Men nå har jeg aldri prøvd en 12V 520ia, og det er vel en fare for at den er enda tregere enn min manuelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...