Gå til innhold

Bilder av min "Volvo Ascona B" rallycrossbil


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, den opelmotoren som stod i sa ryktene at de kjørte uten ventiltetninger, så ikke rart at den røykla banen når den kjørte. Håper dette blir bra! Bil på ca 980 kg og motor på 200 hk plassert så langt bak som mulig. Skal bygge om bakstillingen til 4-link og wattlink, men det får vi ta på neste års budskjett. Bare få bilen kjørbar og få kjørt ett par løp med den i år så er jeg veldig fornøyd! Med 8000 kr i månedslønn som skal gå til daglige utgifter i tillegg til denne bilen, E28 528 privatbilen, 633CSi bilcrossbilen og nå snart en E28 528ia delebil/bilcrossbil, og litt rallykjøring på si, tar alle tingene tid, da alt trenger penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 230 motoren ett tilfeldig valg? b23 skal etter sigende vær en sterkere motor. har sett på div, trimmetips angående de to.. der b23 er å foredra fremfor 230.. har begge typer jeg. å en skal til pers å oppjusterast litt. jobber i firma som driver med motoroverhaling. så utstyret er ikkje det det skal stoppe på. har forøvrig hatt en "haug" med B.Ascona sjøl. 2.0 ohc med div kent cams fittings gjorde susen.. men den lokale høggeren vart tomt for omega kasser å Manta/Ascona akslinga. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muren Motorsport:

Ja B230 var litt tilfeldig, da jeg nesten ikke kunne finne B23 motorer. B230 blir like sterk bare jeg får tak i turbostempler som jeg skal sette i til neste år. Disse tåler jo mer. Dessuten er det lettere å få tak i deler til B230.

325-handicapracer:

I tilleg til Vestlandsmesterskapet og Vikedalcupen som går i Bergen og Vikedal, skal jeg etter planen kjøre følgende løp på østlandet: Smådølfestivalen, Gardermoen og Lyngås. Men disse kjører jeg bare hvis bilen fungerer, aldri godt å si når jeg har bygd det selv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325_handicapraser:

Ja det er forresten under 2,4 klassen ja, da jeg har 2,3 liters motorvolum. Men til neste sesong er planen å sende blokka inn til vs motor for borring til 2,4 og få satt i nye smidde stempler, slik at jeg kommer helt opp til grensa. Vil også kjøre over 2,4 men det blir ikke får om noen år. Bilene i den klassen nå til dags er jo nedklassede supernasjonalbiler over 2 liter! Vanlige folk har ikke sjangs mot totalt ombygde volvo 240 med 3 liters evomotorer og sekvensielt girskift... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Var ikke folk enige om at vi ikke skulle lage dette forumet til et "alt-mulig-forum"? Jeg ser i hvertfall ikke sammenhengen med BMW her!

Jeg skulle bare teste hvordan jeg fikk lagt ut bilder, og tok noen tilfeldige bilder av rallycrossbilen. Men vi kan godt få Gunnar til å flytte dette innlegget til "annet" forumet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min skal kjøre under 2.4 med en Ford Escort mk3, ombygd til bakhjulstrekk :) er en optimal bil det!! mye trim å kos på den bilen å :P Kanskje dere kjører mot hverandre på et løp te års da 8) vi kjører både Smådøla og Lyngås vi også så :D

Ja da møtes vi nok på løp ja! Mk3 er ingen dårlig bil å kjøre løp med når den blir bakhjulstrekt. Blir moro å se den på bane ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...