håvard Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Hei! hadde bilen på eu kontroll no før registrering. Dei sa at eg måtte til biltilsynet med for godkjenning av 2 grunner. Senkefjørene må førast inn i vognkortet. det er greit nok, men sidan eg har byttet motoren i 320 med en 325 so må eg inn å få godkjent d med. Ringte biltilsynet og dei sa at det var ingen problem dersom eg hadde papir fra et bmw versted på at alt er som det skal. understell dempere bremser osv.. noen med erfaringer med å få det til? biltilsynet sa det kunne ver verre m bmw enn andre merker? Ringte det lokale bmw verksted , men rett mann vakje på jobb idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 får ringe til rett mann på mandag da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 bremsene bak må du bytte!Hvis du ikke allerede har skiver da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-jørgen Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 håvard ! eg og en kompiss var og på biltilsynet idag, men vi var i helt omvendt situasjon ! vi var der med den 518 som var ombygd til m5, og vi har dei papira fra bmw du ikkje har, men biltilsynet mente det ikkje var nok !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 du må få ett godkjent værksted til å se over at du har fått på alt som trengs så kan du etter på far til biltilsynet å godkjend bilen din. helst ett bmw værksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 BMW deler ikke ut papirer på ombygging så de er det bare og glemmer og ringe. Hvis du klarer og bevise at du har satt på den alle delene som en 325i har så kan du nok klare og få den godkjent uten papirer ifra TÜV. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Dra til et BMW verksted å be de se over bilen og finne ut om alle delene som skal sitte orginalt på 325 sitter der. Og få de til å skrive ut en bekreftelse på dette. Da tar du med denne til Biltilsynet (må ha sendt detaljert søknad på forhånd selvfølgelig) og du får trolig godkjent bilen etter en kort gjennomgang. Gunnar har forresten beskrevet noe av dette i sin 535i ombyggings tråd. Men hvordan fant verkstedet ut at du hadde 325 motor? De er jo fysisk like utvendig..? Skal være vanskelig å bevise med mindre man ikke skryssjekker blokknr. (noe jeg aldri har sett de har gjort..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Står jo ofte 2.5 på toppen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Hadde et tilfelle av dette i Stavanger senest i går. En kompis av meg skulle eu-godkjenne sin '90 320i med 2,5 motor. De ringte ham rett etter prøveturen og sa at de "stoppet" kontrollen pga motoren som stod i... 2,5 meket på høyresida av toppen hadde vi ikke slipt bort, pluss at den har kort 320i utveksling, så den er ganske frisk i aksen, merka det med en gang sa de. Men det er jo helt etter hvilken person som tar kontrollen, kjenner flere mekanikere som sier de ikke ville brydd seg om en 2,5motor.. /Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 2,5 meket på høyresida av toppen hadde vi ikke slipt bort Slurver du ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå