Gå til innhold

Godkjenning


håvard
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

hadde bilen på eu kontroll no før registrering.

Dei sa at eg måtte til biltilsynet med for godkjenning av 2 grunner.

Senkefjørene må førast inn i vognkortet. det er greit nok, men sidan eg har byttet motoren i 320 med en 325 so må eg inn å få godkjent d med.

Ringte biltilsynet og dei sa at det var ingen problem dersom eg hadde papir fra et bmw versted på at alt er som det skal. understell dempere bremser osv..

noen med erfaringer med å få det til?

biltilsynet sa det kunne ver verre m bmw enn andre merker?

Ringte det lokale bmw verksted , men rett mann vakje på jobb idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til et BMW verksted å be de se over bilen og finne ut om alle delene som skal sitte orginalt på 325 sitter der. Og få de til å skrive ut en bekreftelse på dette.

Da tar du med denne til Biltilsynet (må ha sendt detaljert søknad på forhånd selvfølgelig) og du får trolig godkjent bilen etter en kort gjennomgang. Gunnar har forresten beskrevet noe av dette i sin 535i ombyggings tråd.

Men hvordan fant verkstedet ut at du hadde 325 motor? De er jo fysisk like utvendig..? Skal være vanskelig å bevise med mindre man ikke skryssjekker blokknr. (noe jeg aldri har sett de har gjort..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et tilfelle av dette i Stavanger senest i går. En kompis av meg skulle eu-godkjenne sin '90 320i med 2,5 motor. De ringte ham rett etter prøveturen og sa at de "stoppet" kontrollen pga motoren som stod i...

2,5 meket på høyresida av toppen hadde vi ikke slipt bort, pluss at den har kort 320i utveksling, så den er ganske frisk i aksen, merka det med en gang sa de.

Men det er jo helt etter hvilken person som tar kontrollen, kjenner flere mekanikere som sier de ikke ville brydd seg om en 2,5motor..

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...