Gå til innhold

Vill diskusjon om BMW vs. Audi

Arimanni
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

E34 er blant dei bedre bilane eg har kjørt, men nå har eg ikkje kjørt dei heilt nye bilane til BMW... Men har kjørt eit par nyere Audi... A4 og A6 2004 modell... NYDELIGE bila å køyre... Interiørmessig synest eg dei ligge eit hakk foran Bmw.

Synest den nye rumpa på A6 med ei potte på kvar side er ufattelig fin... Den er noko av det lekraste eg har sett... Men sånn generelt så er jo Bmw og Audi tyske bila som ligge høgt oppe på lista over dei beste bilane. Audi ruster litt meir enn Bmw, men så lenge ein tar vare på bilane, så er ikkje det noko problem.

Begge biltypane er meget bra og største forskjellen er vel fram- og bakhjulsdrift!

Da har du desverre gått glipp av noe. Det er ENORM forskjell på "vår" bil og de som triller ut av butikkene idag. Sier ikke at bilen vår er dårlig, og mest sannsynlig den aller beste familie bilen i sin tid. Men idag er den nok ett fossil.

Enig med de som mener at diskusjonen er døfødt. Men min mening og eneste nedtur med nye 5`er var materialvalg i deler av interiør. Synes ellers at bilen var meget velkjørende og kjøreopplevelse var av de heller sjeldne. Siste jeg prøvde var en 530d. Og den var bare hærlig.

Skal man prøve å få en dom, må man nok benytte bilpressen worldwide, og da kommer nok Audi langt bak. Ikke rett sjeldent er faktisk ikke Audi nevnt i samme klasse som BMW og Mercedes (blir som regel testet mot Ford, Toyota WV mm). Når jeg reiser virker det faktisk som at Audi i samme segment som BMW er ett særnorsk fenomen. Men de er på vei opp også "der ute".

Når beste motor skal bedømmes, er gjør faktisk BMW storeslem hvert år. Sist vant vi vel 6 av 10 klasser om jeg ikke husker feil. Årets motor ble vel M-V10 motoren. (arrester meg om jeg husker feil her) Audi vant vel til sammenligning en klasse med sin 2.0Fsi motor.

Alle hyler opp om Toyotas driftsikre motorer. Siste Toyota jeg hadde var en Rav4. Artig bil, men slett ikke så driftsikker som man skal ha det til. OG, det er faktisk enkelt idag å skape en driftsikker motor. Det er bare å begrense uttak av effekt og lage motoren litt slærkete. Skal man ha noe driftsikkert, kjøp en Caterpillar eller MTU. De går og går, men kjedelige greier å ha i en bil. Skal man derimot ha motor som gleder, kommer nok japsen til kort. Se bare driftutgifter man får på en Impresa-Wrx eller Mitsubishi-Evo. Er også spent på Toyotas nye diesel motor på 177hk. Her vil vi nok få se langt mere problemer enn de fleste er vant med fra dette holdet. Har også prøvd nye Rav4. Den koster med 177hk diesel over 500.000,- Denne bilen er meget langt unna billig bilen til BMW, X3, både når det gjelder kvalitetsfølelse og kjøreegenskaper. Hadde ikke tvilt ett sekund jeg ihverfall. X3 hadde kommet lenge før Rav4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rav til over 500.000kr??? Det er dyrt altså...

Synes jeg å. Prøvde å få faderen t å prøve X3, men han e litt Rav fan. Han ga 530.000 for sin, men han har først nå vært å kikket på X3, og måtte tungt innrømme at det var mere finish der. Mye mere bil liksom, sa han.

Sier ikke at raven e dårlig, men synes en halv mill e drøyt for en "toytata". Mange av knappene er de samme som min gamle bikjebil (87-modell F) hadde. Aluminium i interiøret er av billig mattgrå plast osv osv. I tillegg er nå raven blitt FWD med automatisk innkobling av bakhjula. Dette har jeg pr idag ikke prøvd en vellykket utgave av. En 4wd må ha noe traction på alle hjula til enhver tid. Det være seg 60/40- 80/20, men noe bør det være. Skrekkeksemplet er Honda CRV. En mere uforutsigbar bil skal man lete lenge etter. Skikkelig møkkabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det absolutt hadde stått mellom Rav og X3, så hadde eg tatt Rav viss eg berre skulle dømt etter utseendet. Like ikkje utseendet på X3!!!

Den støtter eg.. :wink:

Eg vil personlig aldri ha flere Audi, hatt for mye tull med dei, både gamle og nye..

Vil påstå at BMW er mye bedre..

BTW:

Dette er en håpløs diskusjon, som ALDRI slutter.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er blant dei bedre bilane eg har kjørt, men nå har eg ikkje kjørt dei heilt nye bilane til BMW... Men har kjørt eit par nyere Audi... A4 og A6 2004 modell... NYDELIGE bila å køyre... Interiørmessig synest eg dei ligge eit hakk foran Bmw.

Synest den nye rumpa på A6 med ei potte på kvar side er ufattelig fin... Den er noko av det lekraste eg har sett... Men sånn generelt så er jo Bmw og Audi tyske bila som ligge høgt oppe på lista over dei beste bilane. Audi ruster litt meir enn Bmw, men så lenge ein tar vare på bilane, så er ikkje det noko problem.

Begge biltypane er meget bra og største forskjellen er vel fram- og bakhjulsdrift!

Kan ikke skjønne hvor du har sett de audiane som ruster meir enn bmw. Ihvertfall ikke etter 1987?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har jobba på eit spesialverksted for sandblåsing og rustbehandling. Norges største tectylverksted. Har tectylert mange audier og bmw... Begge merkene er forholdsvis bra, men Audi er litt verre akkurat på rust.

Kan sei at 95% av alle bila eldre enn 3 år du finne i Norge er begynt å rusta. Med mindre dei har gått nord for Trondheim eller dei har stått i garasje kvar vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sei at 95% av alle bila eldre enn 3 år du finne i Norge er begynt å rusta. Med mindre dei har gått nord for Trondheim eller dei har stått i garasje kvar vinter!

Tok du litt hardt i no eller?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av alle svarene her baseres bare på følelser og rykter!! Kom heller med sakelig fakta..

Mine erfaringer..

Vært BMW i min familie i 16 siste år. Klart et bilmerke som leverer en helt utrolig bra kjøreopplevelse, men kvaliteten er ikke alltid på topp.

Fatterns første BMW i 1990 (ny 520iA) trengte ny motor i 93.

Hans tidligere 97 728iA hadde påkost på rundt 40.000 ved 60tusen km. (fusket, mye elektronikk feil) Motoren var så å si ferdig når den ble solgt (260tusen km) brukte VELDIG mye olje.

Broderns M5 3.8 hadde påkost på rundt 70.000,- på 1år (ble dritt lei og solgte bilen) Hans kompanjong kjøpte Audi S6 2.2t samtidig og hadde ikke ei krone i utforutsette utgifter på s6'n)

02mod M5, 18.000km. Begynte å fuske. Bensinpumpe ble byttet, hjernen mente de også at noe var feil på (så ble bilen stjålet på autozentrum)

95 750iA. Motoren tok kvelden.. Sotet og måtte bytte plugger hver 100km..bilen ble solgt som delebil. (kmstand var ca 180.000)

Etter at siste M5 ble stjålet så så han seg nesten ferdig med BMW..

I norge har vi mye snø, dårlige veier og mye våt asfalt..

Har siden 2002 hatt Audi..Har vært innom 2stk S8r', en S3 og nå en RS4. Det har enda ikke vært en jævla feil på noen av de! Foringene tåler mye, bilene er veldig bra skrudd sammen og alle bilene har vært meget thighte.

Dette gjør selvsagt at jeg vurderer å gå fra BMW til Audi..

Min søster har feil på sin X5 4.4 hele tiden..Tror snart ALT er byttet på den bilen. Ca 60tusen km..

Mine erfaringer..

På alle mine 3 e36 har jeg måttet byttet klima. To av de måtte jeg bytte klimapanel og på en var det en eller annen sensorgreie.

Samtlige av e36'ene har det blitt MYE foringsbytte (tåler ikke en dritt)

Bensinpumpeskift og diffskift (180.000km) på 320n..

Heldigvis billige deler til e36.

Har nå en E39 535iA som jeg også her har måttet byttet klimaenhet på..

Er også redd det brått skal dukke opp noe alvorlige feil på den..

Men noen er selvsagt mer uheldig enn andre.. Men nå har det nesten vært feil på samtlige BMW.. Kjører mye km i året så trenger ikke sammenligne med de som kjører 10tusen i året og tar buss ellers..:)

Litt forvirret ovenfor neste bilvalg nå kan man si..:)

PS. Man kjøper ikke en Audi uten Quattro!! Det er jo det som gjør de helt unike. Perfekt bil for Norge hvis man kjører mye på fjellet og ellers har mye snø der man bor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...