Gå til innhold

E30 327 turbo


kvissel
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatningen at driftssikkerheten reduseres betraktelig med så høyt trykk på originale stempler. Da lever de nok på lånt tid, jeg tror heller ikke at man trenger høy belastning over lang tid for at stemplene tar kvelden, man trenger bare å være uheldig :?

Se bare på han som fikk motorras hos Bjørnstad, han hadde jo ikke mer enn 360hk eller var det 390hk, husker ikke helt...

Jeg kjenner ham ikke, har bare hørt fra andre. Han er her på forumet så han kan jo komme med litt utfyllende info hvis han har lyst.

Så det blir jo en vurderingssak, så lenge det er billigere med stempler enn et motorras så er ikke jeg i tvil i hvertfall 8)

Kanskje det var tenningsbank han hadde? Det tar vel fort livet av stempla..

Hei var jeg og brodern som var på bjørnstad, det var faktisk ikke mere enn rundt 150 hk når delene kom ut av blokka, under orginalt faktisk. Men det var fordi at vi hadde vert der en tur tidligere når vi hadde for liten wastegate, og da ble det ladet 1.8. Så var nokk blitt svekket da, rådene var som noen S er, helt krokete! Var ikke tenningsbank nei, så man kan aldri vere trygg på orginal innmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
etter det jeg har lest så er 1 bar tryggt! men en kan vell egentlig aldri være sikker.

Sorry for litt OT, men bare for å poengtere: å hevde at 1 bar er trygt.. Vel... At det er litt mer safe, den er jeg med på - men trygt? Neppe. Flere faktorer enn trykk danner uttrykket "trygt" med tanke på overlading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det jeg har lest så er 1 bar tryggt! men en kan vell egentlig aldri være sikker.

Sorry for litt OT, men bare for å poengtere: å hevde at 1 bar er trygt.. Vel... At det er litt mer safe, den er jeg med på - men trygt? Neppe. Flere faktorer enn trykk danner uttrykket "trygt" med tanke på overlading.

var derfor jeg skrev "men en kan vell egentlig aldri være sikker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...