Gå til innhold

Skal bimmers være KUN et BMW forum?  

155 stemmer

1. 1. Skal bimmers være KUN et BMW forum?

• Ja
      131
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Dan..

Jeg må si at jeg føler dette forumet faktisk burde hatt flere moderatorer. Det er jaggu ikke mye som blir kommentert/redigert fra moderator-ståsted. At moderatorene har innlegg "på privaten" det er greit, for modererende innlegg savner jeg faktisk. Ser at Frode H har hatt diverse saklige (positive) modereringer, og ser at E9 har begynt å ta affære her også. Men glatt kunne Gunnar hinket inn flere som er aktive, og med "vettet i behold" i moderatorstillinger.

Forumet har jo en enorm økning i antall innlegg og medlemmer, og syns Gunnar må få inn flere til å moderere - ellers kan forumet gå over stokk og stein. Har sett på ett annet forum der moderatorene (som ikke gjorde noe) grep inn for sent - og forumet har mistet myyye av sin glans og besøksmasse. Kun de mest trofaste og de mest useriøse er der per i dag ser jeg - desverre. For der er svada nå hovedtema all over, sånn ca..

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sier meg veldig enig i mye (alt?) av dette, Pedi.

Man snakker selvsagt ikke om en masse på 20-30 moderatorer, men kanskje få inn litt flere enn de 4 (+Gunnar) som er nu.

Kan fort bli noen død-perioder hvor jeg har sett at det etterhvert har begynt å snakkes om at det må komme en moderator snart, osv, og det er jo ikke slike situasjoner man vil ha her.

En moderator skal gripe inn før det kommer til et slikt punkt (ihvertfall så godt som mulig).

Eneste jeg vet, er at "Nye innlegg"-funksjonen blir i hvertfall ødelagt hvis det blir laget en "Tullekategori", med tilhørende undergrupper evt. (Jeg må nå få forsvare denne deilige og behagelige funksjonen i forumet, som mange hyppige brukere bruker ;))

Skrevet
Man snakker selvsagt ikke om en masse på 20-30 moderatorer, men kanskje få inn litt flere enn de 4 (+Gunnar) som er nu.

Nei, for all del. Mente ikke sååå mange, men noen flere hadde ikke vært feil.

Skrevet

Nei, for all del. Mente ikke sååå mange, men noen flere hadde ikke vært feil.

Vi er enig med litt her og litt der :)

Bra det ihvertfall. hehe.

(insinuerte ikke at du mente 20-30 stykk heller, bare mente at jeg (/vi?) ikke mente det :))

Skrevet

Å gjøre dette forumet 100% klinisk rent for alle andre merker enn BMW gjør oss ikke noe bedre enn hvilke som helst religioner og andre trangsynte grupperinger.

Jeg har stor interesse av å kunne diskutere andre merker. Lukker vi resten av verden ute har vi ingen mulighet til å vite at vi har gjort det riktige bilvalget, at det ikke finnes noe bedre for oss der ute. Det er jo utenfor enhver tvil at det finnes biler fra andre merker som har fiffige løsninger, fine motorer, bra design, og andre ting vi må kunne få lov å vurdere og diskutere.

Hadde dette vært et forum som var ment KUN for å få svar på problemene man har med BMWen sin, så greit nok, andre merker kunne da fint vært helt tabu. Men sånn er det ikke. Jeg vil at vi skal kunne diskutere andre ting enn kun feil og feilløsninger på bilene våre, og da faller det seg naturlig å i blant diskutere andre merker også, spesielt sammenligne med våre egne.

Men er dette virkelig et så stort problem som det virker på noen relativt få her inne? Om man må lese en tråd om et eller annet svada en gang i blant, er det virkelig SÅ grusomt? Står det Hi-Ace eller "jeg er tilbake!" i subjektet på en tråd, og en vet at en ikke har interesse av å verken vite at trådstarter er tilbake eller av slitne kassabiler, så er det IKKE vanskelig å hoppe over de to trådene. Leser dere virkelig ALT som står i aviser, magasiner og nettaviser? Jeg for min del leser overskriftene og hopper elegant over det som ikke interesserer meg.

Såklart betyr ikke dette at jeg mener alt ikke-BMW er helt ok, men jeg har lyst til å kunne spørre om hva som er det beste valget av en Audi med quattro eller en BMW med et eller annet x-system, eller hva det måtte være. Er det ikke slike ting vi har diskusjonsforumer for?

Når det gjelder antallet moderatorer, så var vi i utgangspunktet fire, meg, P.I.B, Frode H. og Erik E46 Einum. Einum var svært aktiv i tiden han ble moderator, men har fallt av de siste to årene, og har da kun vært innom i 1-2 uke med flere måneders mellomrom. Når P.I.B da ble uten nett en stund var det altså bare meg og Frode H. til å ordne her, så vi var helt klart for få. Noe (noen av) dere derimot ikke ser ut til å ha fått med dere er at både R Andersen og bmwE9 har blitt moderatorer (det skjedde for en ukes tid siden), og siden P.I.B har nett på plass igjen stiller vi nå temmelig mannsterke sammenlignet med de to foregående månedene (fem mot to). Derfor tror jeg at ting skal kunne ordnes rimelig kjapt fremover, og skulle det skje at det tar lang tid fra dere sender med PM om et eller annet til jeg svarer eller PMen blir lest, så kan dere forsøke å sende til de andre. Jeg har ikke vært her inne siden fredag, og hadde nå en haug med PMer i innboksen om slettinger og diverse, så det har jeg såklart ikke fått gjort noe med før nå.

Skrevet

Hei Pedi :D

Nå var det ikke antallet moderatorer jeg reagerte på. Helt enig at det burde vært flere. Men er den til tider krasse reaksjonsformen et resultat av at tålmodigheten er slutt eller er det linjen det legges på?

Og det er klart at den store økningen i besøkstall har mye å si for at det noen ganger sklir ut her. Syns dessverre det av og til kan være en noe anstrengt tone her inne, og det er trist å se.

Mine innlegg i denne tråden er mer på et generelt grunnlag som bekymret bruker. Men når det er sagt, kan jo godt hende det bare er meg som tenker sånn :wink: Personlig bryr jeg meg ikke så veldig om hva folk sier til meg, og har heller ikke opplevd så veldig mye negativt til meg som person.

Har også forståelse for at den store aldersforskjellen her inne mellom brukerne er årsaken til at folk reagerer forskjellig og det er jo bare naturlig.

Skrevet
Voten her taler jo for seg selv igrunn...bør ikke være mye å tvile på :)

...men så er jo voten lite dekkende da. Hvis jeg svarer nei, betyr det da at jeg vil bimmer.no skal bli et nytt bilforumet.net?

:wink:

som ved stortingsvalget er min stemme ikke avgitt, så da kan jeg skylde på alle dere andre når det går til helsikkes :oops:

Skrevet

...men så er jo voten lite dekkende da. Hvis jeg svarer nei, betyr det da at jeg vil bimmer.no skal bli et nytt bilforumet.net?

Nettopp dette er faktisk årsaken til at jeg vurderer å stenge muligheten for at vanlige brukere kan opprette votes. Det er en ført vote uten skikkelige alternativer og grunngiving. Den sier meg rett og slett lite og ingenting.

Skrevet

Hvis 80 personer sin mening ikke har noe å si, neivel da så. Jeg syntes voten var saklig og temmelig enkel å forstå (kan den misforstås?) og jeg har ikke sett noen som har lurt på hva voten ville frem til.

Dessuten misforstår du meg Gunnar, jeg sier ikke at vi skal helt slutte med å ha en prat om andre merker. Du trekker frem kanskje den beste og mest aktuelle problemstillingen, Audi Quattro vs BMW iX/Xi. Jeg mener det derimot er noe helt annet når brukere lager en tråd f,eks ala "Hva synes dere om Cosworthen min?" og poster en masse bilder osv osv.

BMW kan alltids tåle å sammenliknes med andre merker, men jeg mener fortsatt at hovedtyngden i innleggene her bør dreie seg om BMW. Alt folk har fritidsproblemer og absolutt MÅ ha en tulletråd på forumet, synes jeg er trist. Jeg sier ikke at alt her på forumet skal være relevant og at vi ikke kan le av et filmklipp etc, men iom at siden heter bimmers.no bør det hovedsakelig dreie seg om merket.

Skrevet

Enig med Dr_S at det med Audi Quattro vs. BMW xDrive var et "dårlig" eksempel på det "vi" som mener at det burde være med konsertert på BMW her egentlig mener.

(sånn for å få frem at det ikke bare er Dr_S som tolket det slik)

Skrevet

Hvis du svarer nei, vil du vel ha et forum som i utgangspunktet skal ta for seg alle typer bilmerker. Svarer du ja, vil du kun holde deg til BMW. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...