Gå til innhold

Skal bimmers være KUN et BMW forum?  

155 stemmer

1. 1. Skal bimmers være KUN et BMW forum?

• Ja
      131
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis 80 personer sin mening ikke har noe å si, neivel da så. Jeg syntes voten var saklig og temmelig enkel å forstå (kan den misforstås?) og jeg har ikke sett noen som har lurt på hva voten ville frem til.

Dessuten misforstår du meg Gunnar, jeg sier ikke at vi skal helt slutte med å ha en prat om andre merker.

Der kom du selv med svaret på det foregående spørsmålet ditt, misforstås kan det altså.. ;)

Jeg oppfatter hele diskusjonen som at det er DET dette dreier seg om, og ut fra innleggene til mange andre synes jeg det virker som det samme. Uansett er det jo allerede akkurat det du snakker om som har vært kjørt som retningslinjer hele tiden. Det er ikke spesielt mange tråder som handler om KUN andre merker.

Alt folk har fritidsproblemer og absolutt MÅ ha en tulletråd på forumet, synes jeg er trist. Jeg sier ikke at alt her på forumet skal være relevant og at vi ikke kan le av et filmklipp etc, men iom at siden heter bimmers.no bør det hovedsakelig dreie seg om merket.

Det er jo akkurat slik jeg også ønsker det, men hvor går da grensen? En morofilm en gang i blant er plutselig ingen "en gang i blant" lenger når det er nesten 3000 registrerte brukere her inne (aktive har jeg ikke oversikt over). Ergo står man igjen med tre muligheter:

Alt. 1 - Forby ALT av moroklipp og annet vi kan kose oss med i en ellers travel hverdag

Alt. 2 - Forby ALT av moroklipp i forumet, bortsett fra EN plass, som f.eks. en OT-tråd/OT-kategori.

Alt. 3 - Tillate alle disse moroklippene og stort sett bruke hele dagen på å se gjennom alle disse morofilmene, som dessuten som regel har vært postet ti ganger før.

Fra mitt synspunkt er alternativ 2 det nærmeste vi kommer en gylden middelvei, og det er altså slik vi forsøker å holde det per dags dato. Siden du også sier at vi må kunne få le av filmklipp - har du noen bedre forslag på å løse dette bedre enn i dag?

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Voten her taler jo for seg selv igrunn...bør ikke være mye å tvile på :)

...men så er jo voten lite dekkende da. Hvis jeg svarer nei, betyr det da at jeg vil bimmer.no skal bli et nytt bilforumet.net?

:wink:

Hvis du svarer nei, vil du vel ha et forum som i utgangspunktet skal ta for seg alle typer bilmerker. Svarer du ja, vil du kun holde deg til BMW. :roll:

Men jeg vil ha forumet slik det er idag! Hva svarer jeg da :?::roll:

Skrevet

Likte alternativ 2 jeg...

Jeg ville likt å ha delt forumet annerledes jeg, som f eks;

Et reint off topic forum, med film/morrobilde del

Bilder/showoff, bestående av to deler, en for bmw og en for andre merker

Annet/generell bilprat, også her en del for bmw og en for alt annet

Prosjekter, en del for BMW'er og en for evt andre som jeg har sett eks. på.

Og de andre vi har nå, teknisk, bilstereo og kjøp/salg delen...

Sånn ville jeg likt det... Men klarer meg sånn det er i dag, hehe vi syter mye Gunnar :lol: Men kan jo bli bedre for flertallet detta :wink:

Mvh.

Skrevet

Oj her var det mange meninger ute å gikk. Jeg får prøve og forfatte mitt syn på saken også da.

Da jeg entret dette forum for et drøyt år siden var jeg fast bruker på BMWCCn og var litt lei av å ikke få svar på "teite" spørsmål, samt tungvint forum løsning.

Med "teite" spørsmål mener jeg ting som for mange av dere som er bilguruer er banalt, men for slike som meg som ikke er noen mekaniker ikke er fullt så åpenlyst.

Her var du velkommen og fikk svar på alle spørsmål ang Bmw og det fantes mange andre innteresante innlegg.

Synes fortsatt forumet her funker super bra, og er innom her stort sett hver dag.

Jeg synes er synd er hvis det skal bli så "strengt" at folk ikke tør å skrive innlegg, svare på ting eller spørre om noe.

Men vi ønsker heller ikke noe Bilforum der allverdens mennesker uttaler seg om all mulig dritt de ikke har greie på.

All in all syns jeg det funker helt okaj sånn det er nå. Det må vere rom for litt O.T, men selvsagt innen en viss grense.

Skrevet
Hvis du svarer nei, vil du vel ha et forum som i utgangspunktet skal ta for seg alle typer bilmerker. Svarer du ja, vil du kun holde deg til BMW. :roll:

Takk Erik!!

Det er akkurat dette jeg mener med førende vote. Fra voten får jeg inntrykk på at dette går på misnøye med hvordan forumet er i dag, og jeg nekter rett og slett å tro at 80% her inne er misfornøyde med hvordan ting er i dag. Da tror jeg ikke forumet hadde hatt den massive trafikken det har. Det er jo tross alt ikke bare masse nye som er innom og poster masse svada og forsvinner igjen - de aller fleste holder seg jo her, så noe må vi gjøre riktig!

Skrevet

...men så er jo voten lite dekkende da. Hvis jeg svarer nei, betyr det da at jeg vil bimmer.no skal bli et nytt bilforumet.net?

Men da kan man ikke svare nei. For siden heter faktisk Bimmers.

Jeg syns faktisk at vi kan diskutere andre merker sånn som Gunnar skreiv.

Det å lage en Topic som heter Nye MB S-klasse er ganske greit for da kan man diskutere Benzen som en konkurrent til 7-serien. Også kommer kanskje Audi A8 og andre store "luksus" biler inn i samme topic. Og da kan man diskutere hvorfor BMW er bedre (eller dårligere) enn de andre merkene.

Skrevet

Nå gadd riktig nok ikke jeg å lese alle de 6 sidene med tekst, så utifra avstemmningene bil jeg tørre påstå at flertallet har bestemt seg! :)

(forsåvidt så stemmte jeg på ja jeg og..)

Jeg vil helst gå for NR 2 Gunnar :wink:

Skrevet

Men da kan man ikke svare nei. For siden heter faktisk Bimmers.

Jeg syns faktisk at vi kan diskutere andre merker sånn som Gunnar skreiv.

Det å lage en Topic som heter Nye MB S-klasse er ganske greit for da kan man diskutere Benzen som en konkurrent til 7-serien. Også kommer kanskje Audi A8 og andre store "luksus" biler inn i samme topic. Og da kan man diskutere hvorfor BMW er bedre (eller dårligere) enn de andre merkene.

Da har du misforstått meg du også. Jeg sier, det er ingenting i veien med at vi kan sammenlikne BMW med andre merker/modeller. Det jeg derimot misliker, er tråder som handler om helt andre biler uten at BMW er nevnt at all. F.eks "vanlige feil på en A4?" eller "hvor selger de styling til Golf?" Da er vi ute å kjører.... Jeg sier ikke at vi ikke kan linke til tester der f.eks Top Gear sammenlikner nye Mercedes Brabus mot nye M5 osv.

Skrevet

Takk Erik!!

Det er akkurat dette jeg mener med førende vote. Fra voten får jeg inntrykk på at dette går på misnøye med hvordan forumet er i dag, og jeg nekter rett og slett å tro at 80% her inne er misfornøyde med hvordan ting er i dag. Da tror jeg ikke forumet hadde hatt den massive trafikken det har. Det er jo tross alt ikke bare masse nye som er innom og poster masse svada og forsvinner igjen - de aller fleste holder seg jo her, så noe må vi gjøre riktig!

Jo, jeg tror faktisk de 80 medlemmene votet pga de er lei all off-topic postingen. On-topic = BMW tråder Off-topic = Tråder om alt mye annet rart

Skrevet

Syns forumet har vært bra sånn det er nå jeg da,og all ros til moderatorene som gidder å sitte med denne dugnads-jobben.

Det som har vært helt avsporing i det siste har blitt stengt ganske fort(ihvertfall det jeg har fått med meg).

Know Your Enemy er det jo noe som heter,men jeg vil fortsatt ha bmw som hoved essens her.

Skrevet

synest vote var lite omfattende jeg. jeg svarte ja for att jeg vil d skal være ett bmw forum men ikke ja for att vi skal kun diskutere BMW BMW BMW BMW BMW BMW heile veien.. kan hende det er jeg som er litt treig da men synest den kan forandres ja.

Skrevet

det var ment for å vise att andre Dr_S også har brukt forumet til noe anna en BMW!!!

det var da itte ment til å være noe OT...

men men.. detta her er det egentlig en merkelig tråd lell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...