Gå til innhold

Skal bimmers være KUN et BMW forum?  

155 stemmer

1. 1. Skal bimmers være KUN et BMW forum?

• Ja
      131
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svarte ja jeg også, for ordens skyld. Greit med et bmw-forum. Men det bør ikke være medisinsk renset for annen bilkultur. Innavl er ikke bra.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med forumets drift, kun en gang i blant lurer jeg på moderators løsninger - men jeg er ofte litt (for) kritisk kanskje.

Jeg tenker - altså er jeg! ;)

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Så ett bmw værksted skal ikke ta inn noe annet en bmw da eller?

å det jeg sei at bmw værksted tar ikke bare inn bmw men andre bil merke inn i mellom å.

Vi diskuterer her om et nettforum, hva fa£n har verksteder og deres kundehåndtering med dette å gjøre?

Blir omtrent like teit som hvis jeg sier: "Damer med platåsko kan liksom ikke gå inn i en sportsbutikk å se på fjellstøvler."

Damer med platåsko har like mye med dette å gjøre som det enkelte verkstedets kundepolicy. Og jeg vet om BMW verksteder som helst ikke vil skru/titte på andre biler med mindre det er en svært god kunde.

Skrevet
Ligg unna "off topic" da vel Dr_S

Ting som ikke har med BMW pleier jeg å klikke rett forbi.

Ja det er jo ikke så utrolig vanskelig å lavær å lese det du ikke intreserer deg for. Å forumet er jo apsolutt best sånn det er nå.....

burde foresten vært et tredje valg på den avstemningen. som kunne vært "er fornøyd med forumet sånn det er nå". da hadde nok de resultatene vært litt anderledes..... mange som er fornøyde med forumet, å føler forumet er nok rettet "kun" mot bmw, stemte nok ja til at bimmers kun skal være et bmw forum... :wink:

Skrevet

Akkurat! Forstår egentlig ikkje problemet her..HOPP OVER det du ikkje vil lese.

Viss man akkurat har kjøpt seg en ny bil og har lyst til å vise den til kompisene på bimmers så ser eg ikkje problemet i det i hele tatt, til og med Tåmi sin nye touran tråd ble stengt rett etter åpning, og det er en stund siden og..tull syns eg..

Skrevet

Akkurat! Forstår egentlig ikkje problemet her..HOPP OVER det du ikkje vil lese.

Viss man akkurat har kjøpt seg en ny bil og har lyst til å vise den til kompisene på bimmers så ser eg ikkje problemet i det i hele tatt, til og med Tåmi sin nye touran tråd ble stengt rett etter åpning, og det er en stund siden og..tull syns eg..

helt enig med deg :!:

Skrevet

enig med du...vw,volvo osv har sine egne forum. men har vært noen o.t greier her som har vært litt morsomme også. blitt skikkelig cat-fight som jeg har smilt av. at de blir stengt etterhvert er helt greit for meg. vi har jo tulletråden til sånnt.

fungerer vel greit idag,med moderatorer som tar ansvar?

Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke fungerer slik det er idag. Men jeg har observert en økende tendens til at det stadig dukker opp tråder som ikke hører hjemme her inne. Mulig det økte litt etter all mediapubliseringen ifjor sommer..

Skrevet

Synest forumet fungerer utmerket slik det er i dag, og visst folk lager ordentlige overskrifter/topics så må man få lov til å diskutere litt andre ting enn bmw. Så kan de som ikke er interessert, la være å lese tråden og slippe å irritere seg over dette.

Skrevet

Man kan alltids overse ting man ikke liker, om det er på et forum eller hvor nå enn det kan være. Men hvor skal grensene gå?

Skrevet

Jeg er ganske enig med Dr_S.

Kan vi ikke lage et eget underforum for alle andre biler "Annet fremkomstmidler" f.eks.

Skal vi diskutere alle biler på lik linje i "annet" og "teknisk" forumet så blir det litt som bilforumet.no føler jeg.

Skrevet

Skal vi diskutere alle biler på lik linje i "annet" og "teknisk" forumet så blir det litt som bilforumet.no føler jeg.

tror ikke dette blir et problem, iogmed at det hovedsaklig er BMW-folk her inne. Og den dagen folk begynner å legge inn "hvordan bytte øvre lenkearm på Toyota Camry?" på teknisk - da er det sikkert flere enn meg som forsvinner herfra etterhvert...

Skrevet

For meg har BMW blitt nærmest en livsstil.

Jeg har nok kommet så langt at min neste bil også blir en BMW selv om andre biler kan være bedre både interiørmessig og utvendig utseende.

Likevel synes jeg det er interessangt å lese om, samenligne biler, modeller, og andre tekniske løsninger opp mot hvenrandre som feks ix mot quatro, A6 2,5tdi mot 525/530d osv.

Tråder som omhandler andre og mindre interesange biler/ting hopper jeg over. Det har ikke vært noe problem for meg, men jeg ser selvsagt faren i at det kan bli for mye av det andre og at det hele blir mer useriøst og lite BMW relatert.

Siden det å kjøre BMW gjør at du nærmest blir stigmatisert som en del av en gruppe, og at det for mange blir nærmest en livsstil synes jeg det er greit å vite litt om de andre på forumet her også. Alder, hva folk gjør på, hva de er opptatt av osv. Synes det blir litt for upersonlig hvis alle slike tråder blir stengt. Vi har jo alle sammen samme lidenskap og vi har jo begynt å snakke om treff osv.

Vi har jo en kjøp og salg tråd her, hvor alt fra mobiltelefoner til sykler selges. Hva har det med BMW å gjøre??? Da synes jeg heller en kategori der man kan bli litt bedre kjent med hvernadre er mer formålstjenelig ( vi kan jo ikke begynne å diskutere i presenter deg tråden). Kanskje har vi andre felles interesser som kan kombineres med BMW prat...

Jeg leste mye på BMWCCN foraet før. Grunnen til jeg gikkover til Bimmers, da Bmwguiden, var at det var litt mer takhøyde her. Ja, vi vet alle at vi ikke skal kjøre for fort. Men det går an å si fra på en fin måte uten å hogge hodet av folk, da får du ihvertfall ikke forandret holdninger og skapt god kjørekultur.

For meg har bimmers nå blitt en del av det å kjøre BMW. Jeg er svært fornøyd med forumet her. Håper Gunnar og co orker å fortsette i overskuelig fremtid. Godt jobbet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...