Gå til innhold

typegodkjennings nr på e30m3 og vognkort spec

peter
 Share

Anbefalte innlegg

biltilsynet region nord.

KREVER at jeg kommer med typegodkjennings nr på e30 m3 siden jeg her planer om å bruke det undestellet på en vanlig 4dørs e30.

de skal sammtidig ha en kopi av et slikt vogkort for sammenligning av spec til de to biltypene.

for å se om de kan tillate en slik ombygging.

det jeg har søkt på er 240hk på m3 e30 understell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typegodkjenning står i del 1 på linje 7.

Hva de skal med det forstår jeg fortsatt ikke, for hva skal de sammenligne 2 tall etter?? Uansett så er jo ikke M3-understellet godkjent for 240 hk etter typegodkjenninga....

Men samme for meg, biltilsynet har jo like mange forskjellige måter å praktisere på som de har trafikkstasjoner (eller var det antall ansatte??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja såg d har leita fram del1.

ka dæm ska me d må fugglan vette.

men sport evo 90'modellen var jo godkjent med 240hk. så eneste differansen var vel alu bærearmer foran.

og ja bt har like mange meninger som dm har folk til. region nord har ikke erfaring med ombygging av biler. den er isåfall meget liten. dm begynte med et stort nei osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et annet alternativ er å prøve sg mot alpina B6 men der er det litt flere ting som er litt fjøs eks bremseskiven bak er 258x10 dette er vel ikke standard 325 skive?

Nå husker jeg ikke standard dim bak på 325, men er ganske så sikker på at den B6en jeg hadde for mange år siden hadde orginale bremser bak (325i)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumdidum hmm..

bære litt synd at skal æ søke på å få det godkjent med alpina spec, så blir dm sikkert å sende "nei beklager men vi må ha typegodkjennings nr på en alpina B6"

i svarbrevet!!!!

du veit ik tilfeldigvis tlfnr te han som kjøpte dn B6'enav dæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...de skal sammtidig ha en kopi av et slikt vogkort for sammenligning av spec til de to biltypene...

Hvorfor må ha kopi? Dem har da alt dette tilgjelgelig på skjermen foran dem. Hvis de ikke klarer å søke fram typegodkjenningsnummeret for m3 (noe de klarer), så får du finne regnummeret til en tilfeldig m3. Ta med dette på biltilsynet, så får de opp alle data om denne bilen. Inkl. typeg. nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...