Gå til innhold

Sim kort til orginal BMW tlf i bilen

Curtis
 Share

Anbefalte innlegg

I min 2000 mod 323ci er det en orginal BMW tlf, jeg har hatt ett Chess abonement som jeg har brukt i bilen, med ett stort sim kort, men nå har Chess skiftet sim kort type som den tlf`en ikke takler, snakket med Chess som kunne fortelle meg at den typen simkort som jeg trengte hadde de ikke lenger. Er det noen andre som bruker sin orginale BMW tlf, i så fall, hvilken tele opratør bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha ett stort sim kort ja, men det store sim korte som jeg fikk nå, vil ikke tlf`en ta, får bare beskjed om å kontrollere sim kortet. Han som jeg snakket med på kundeservice hos Chess sa at det var forskjell på volt styrken på nye kort, kontra gamle typen sim kort??? og at det var det som var problemet. Kjipt å ha en intigrert tlf og ikke få brukt den :(

Hvor får jeg kjøpt en slik adapter? er jo verdt ett forsøk hvis det ikke koster en formue....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant.

Jeg har akkurat kjøpt meg E39 med tlf.

Jeg gikk bare innom den lokale teleforhandleren å fikk ett adapter.

Jeg har Telenor tvilling abbenemang på det kortet. Det er ca. 3 år gammelt vil jeg tro.

I min bil så kommer også Controll card eller noe slikt opp, da tar jeg bare ut sim kortet litt for så å sette det inn igjen, da virker det.

Har også prøvd å slå av og på teninga, det virker også. Ser ut som det virker annen hver gang.

Men er det noen som har sett på disse bluetooth kit'a for å bygge om til nyere tlf i bimmeren (men bruke rattkontroll osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående voltstyrke på kortet så stemmer nok det. Det ble byttet fra 6 volt til 3,6volt eller noe. Men det er jo mange år siden (hvertfall 5)

En forhandler som har sim kort brenner (Telehuset hadde det før ihvertfall) bør kunne kopiere kortet ditt over på en gammel type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har NetCom Trilling kort. Det har den store fordelen i forhold til NetCom Tvilling at da ringer det på begge telefoner samtidig uavhengig av hvilken telefon som ble brukt sist. Med Tvilling ringer det kun på en om gangen utifra hvilken som ble ringt ut med sist. I tillegg vises selvfølgelig kun mitt "hovednummer" når jeg ringer ut.

Vet ikke hvordan dette er på Telenor.

Jeg har både orginalt telefonrør og handsfree. Bruker ikke annet når jeg er i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har NetCom Trilling kort. Det har den store fordelen i forhold til NetCom Tvilling at da ringer det på begge telefoner samtidig uavhengig av hvilken telefon som ble brukt sist. Med Tvilling ringer det kun på en om gangen utifra hvilken som ble ringt ut med sist. I tillegg vises selvfølgelig kun mitt "hovednummer" når jeg ringer ut.

Vet ikke hvordan dette er på Telenor.

På telenor så oppfører det seg slik du beskriver om trilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også telefonen i min 98 mod 520. Har 'TrillingSIM' fra Netcom, og det store sim kortet jeg fikk hos telehuset fungerer.

Men tror det er kommet en ny sim type nå med mer internminne, kan være dette de gamle telefonene ikke takler. (Sikkert annen type chip i kortet også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Er svært interessert i om kontantkortet fra telenor fungerte :?:

Måtte du bestille det sentralt eller hadde de lokalt i butikken peiling :?:

Trenger kort til orginaltelefon jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...