Gå til innhold

Nytt anlegg i Bimmern


Anbefalte innlegg

lurer på dte der sjølv, har montert cadence zx 5,25" komponentsett i framdøra sjølv, har kopla dettil ein helix forsterker.. diskanten spelar klokkeklart den, men mangler liksom bass.. blir mykje skurring og"graut-lyd" i bassen.. så eg er litt lei av at sub'en skal ta seg av all bassen og.. kva komponentsett er å anbefalle om eg vil ha meir bass? finst dette? 8)

Har du mulighet så lag en kasse til mellomtonene dine. Da vil du få mye mere bass. Bør nok være på 2-3liter. Eventulet bruk hele døren din som ett kabinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, ja eg er selger, prøver bare og hjelpe deg. :wink:

ang rabatter på pioneer. om eg hadde fått 80 % avslag på pioneer hadde eg uansett kjøpt focal :wink:

Såpass ja.. da skal jeg vurdere å handle med deg dersom du forklarer meg grundig slik at jeg blir overbevisst; hvorfor heller focal enn pioneer, selv med masse rabatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kan prøve og overbevise deg.

Focal er fransk kvalitet på høgste nivå, nesten alle komponentene dei har laget har vunnet ein pris eller en test av ett slag.

foreksempel den nye a1 serien til focal, det er en billig serie men den spiller like bra som ellementer i en helt anen prisklasse,

her er noen linker du kan se litt på.

http://www.iceaudio.no/?func=foto&PHPSE ... 8789d7e64d

Tester

http://www.iceaudio.no/?func=Focalteste ... 60eff2410a

Personlig så har eg bare gode erfaringer med focal og dei fleste som har prøvd focal ellement seier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kan prøve og overbevise deg.

Focal er fransk kvalitet på høgste nivå, nesten alle komponentene dei har laget har vunnet ein pris eller en test av ett slag.

foreksempel den nye a1 serien til focal, det er en billig serie men den spiller like bra som ellementer i en helt anen prisklasse,

her er noen linker du kan se litt på.

http://www.iceaudio.no/?func=foto&PHPSE ... 8789d7e64d

Tester

http://www.iceaudio.no/?func=Focalteste ... 60eff2410a

Personlig så har eg bare gode erfaringer med focal og dei fleste som har prøvd focal ellement seier det samme.

Virker som å være kurant dette :) Sender deg PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøpe meg frontsett.

er det stor forskjell på focal a1 13cm og v2?

hvordan blir det å drive dette bare med en spiller? pinoeer 4*50 mosfet.

snakka med en selger av pioneer som mente det skulle gå bare bra..

kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir det å drive dette bare med en spiller? pinoeer 4*50 mosfet.?

Lurer jeg også på.... har liksom ikke råd til alt med det første... har kun forsterker til sub'n fra føra (10" med 600w.... pioneer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir det å drive dette bare med en spiller? pinoeer 4*50 mosfet.?

Lurer jeg også på.... har liksom ikke råd til alt med det første... har kun forsterker til sub'n fra føra (10" med 600w.... pioneer)

Egentlig ikke.. Gjør nok forskjellen med at du sier "Greit frontsett" og "Fy.... for ett front sett" hehe.. Er som natt og dag å ha ekstern forsterker på frontsett. Dem 50W til Pioneer er 27 RMS watt.

Focal A1 er det anbefalt med 60RMS og 75RMS på Focal V2.

Men forsterker går det jo ann å skaffe senere. Kjøre på spiller som en midlertidig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem og drive et høyttalersett med den forsterkeren som sitter i spilleren. Men det som skjer er at hvis du skal skru volumet litt opp, så merker du fort at forsterkeren i spilleren ikke klarer å levere nåkk strøm og begynner å forvrenge lydbildet. Man for en mye bedre lyd med ekstærn forsterker.

Mange trur at det er høyttalerne som er for dårlig men som regel er det svake forsterkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal a1 serien er konstruert for og kunne drivest av en bra cd spiller, det blir selfølgelig ikkje optimalt, har pratet med noen kritiske personer som har god innsikt i dette og dei sa det spilte meget bra, ganske overaskende egentlig.

deg går jo ann og prøve, vist du er skuffet kan du kjøpe audison srx2 forsterkeren som koster 1690 kr. da har du en bra begynnelse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jah.. jeg får vel fortsette med å si at jeg nå har kjøpt meg de høyttalerene jeg linka til i starten av denne tråden. Forsterkeren ble en GM-6200F, da GM-6100F har gått ut av produksjon.

Til informasjon har jeg tatt ut dashbord og seter pga. opprensking etter en knust rute, så montering av høyttalere og ledninger er en enkel sak :)

Jeg har ikke fått koblet sammen ennå pga. at jeg mangler noen kabelsko..

Men et spørsmål ang. frontsettet;

Hvor bør jeg plassere delefilteret? Finner liksom ikke noen godt egnet sted å ha dem på :?

Men i det lille rommet under bagasjeromstrekket er det god plass til dem, og spørsmålet blir da om det er lurt å plassere dem der?

Da vil det gå 4 "toleder" kabler + RCA kabler fra bagasjerom til dashbord.

Vil dette bli mer ømfintlig for støy, mot det det ville ha blitt viss delefilteret har vært plassert foran -nærmere selve høyttalerene?

Og et spørsmål ang. høyttalerene i hattehylla;

Før har det vært 5, 1/4" også bak, og disse har stått løse! altså ikke fastmontert i noe, og ikke noe skille mellom fram- og bakside på høyttaleren. Det var ikke noe særlig god bass med andre ord.

Disse skal jeg bytte ut med 6,5". men hva skal jeg gjøre for å få festa høyttalerene og få utnyttet kapasiteten noe bedre?

(Vil ikke ødelegge den øvre delen av hattehylla, vil helst at det skal se originalt ut, méd de originale grillene over.)

Har sett for meg to alternativer;

- Lage til en lukket kasse til hver enkelt, men hvor stort volum må da disse kassene romme?

- Eller rett og slett skjære meg gjennom hattehylla og la baksiden av høyttalerene gå ned i bagasjerommet.

Dette ble et langt og litt kludrete forklart kanskje, men håper dere forstår meg. Hva gjør jeg? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...