Gå til innhold

Nytt anlegg i Bimmern


Anbefalte innlegg

Jeg har demontert interiøret i E34'en min for å rense gulvtrekket, montere nye høyttalere óg legge opp nye kabler til stereoanlegg.

Jeg har allerede kjøpt meg ny cd-spiller av merket Pioneer DEH-P6700MP

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9909&taxonomy_id=430-458

Vurderer å kjøpe:

- Forsterker:

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9988&taxonomy_id=430-457

- Komponentsett foran:

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=7828&taxonomy_id=430-469

- Koaksialhøyttalere i hattehylla:

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=7808&taxonomy_id=430-469

Grunnen til høyttalerdiameter er å skjule dem bak originale høyttalergitter.

Subwoofer er ikke en prioritet (Kanskje senere)

Hva synes dere om produktvalg og kombinasjon?

Tar imot tips og anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøp focal ellement og audison forsterker til og drive dette, ,da får du mye bedre lyd og maksimal kvalitet. focal lager etter min meining dei beste ellementa som finnest til bil.

eg hadde faktisk droppet høytalerene i hattehylla og lagt pengene i ett bedre frontsett,,,

kjøp focal 130v2 eller 165v2 og audison srx2 til og drive dette.

da blir det en total pris på 4180. da har du noe som spiller vanvittig bra. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste her anbefaler å droppe høyttalere høyttalerne bak, men jeg liker faktisk at lydbildet blir "dratt" litt bak, blir litt fyldigere lyd synes jeg.

Har hørt en del skryt av Focal, og tviler ikke på at det muligens er de beste høyttalerne på markedet, men grunnen til Pioneer produkter er rett og slett at jeg har gode rabatter! :)

Er det forresten noen som har hørt disse E-motion Series høyttalera spille? Synes dere det var god lyd i dem? Jeg tror jeg kan leve med dem iallfall!

Vil selvfølgelig få best mulig lyd, for minst mulig penger og samtidig bra kvalitet, hvem vil vel ikke d? :wink:

Men takk for alle gode råd og innspill, kom gjerne med fler!

(P.S. Ettertenning, er du selger? eller er jeg helt på jordet nå? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir lyden for de som da sitter bak? Vil ikke -DERES- lydbilde bli dårlig da? :?

Syntes det virkelig høres spikk spenna galt ut å ikke ha noe der -at all-

Det er så myyye mer behagelig å sitte bak i en bil som -ikke- har høyttalere i hattehylla.. Enn en som har det.. Og lydbildet blir faktisk bedre også..

Kansje noen syns det er rart å ikke ha lyd bakfra.. men for meg blir det rotete og feil.. Synd mange orginale anlegg har de mest "bassende" høyttalerene bak.. for da går man glipp av mye lyd når man skrur de av.. Men hvis en bil har høyttalere forran som går helt ned.. så låter det myye bedre med de aleine, enn med høyttalere bakfra..

For å sitere noe som ble sagt på et annet forum for en stund siden: "Mann står da ikke med ryggen til scenen på en konsert" :)

Eneste grunnen til å ha høyttalere bak er hvis man ønsker surround lyd til film..

Det er hvertfall min mening.. Dette med lyd er jo subjektivt.. så hvis du ikke klarer å leve uten lyd bekfra så.. vær så god.. Men prøv uten før du bestemmer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja eg er selger, prøver bare og hjelpe deg. :wink:

ang rabatter på pioneer. om eg hadde fått 80 % avslag på pioneer hadde eg uansett kjøpt focal :wink:

Kp settet som du prater om er ett godt valg vist du har penger til det, men du trenger en bra forsterker til dette for og få utnytett det. har du dette iorden er det HIFI Lyd i bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja eg er selger, prøver bare og hjelpe deg. :wink:

ang rabatter på pioneer. om eg hadde fått 80 % avslag på pioneer hadde eg uansett kjøpt focal :wink:

Kp settet som du prater om er ett godt valg vist du har penger til det, men du trenger en bra forsterker til dette for og få utnytett det. har du dette iorden er det HIFI Lyd i bilen din.

Skal ikke "shimse" av pioneer. Så lenge dem har ODR så viser dem at dem kan! Men det er ett merke som satser litt på den vanlige mann i gata som skal bytte ut høytalerene i bilen fordi dem han har er sprengt. Er feks lettere å selge en brutal sub fra f.eks JL audio enn en fra Pioneer. Det er fordi folk ser på Pioneer som så vanlig. Så Pioneer er greit men det er kjeeeedelig.. Eneste jeg ikke liker med pioneer er at dem driver med skryte watt ett såpass stort merke burde holde seg til samme målinger som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på dte der sjølv, har montert cadence zx 5,25" komponentsett i framdøra sjølv, har kopla dettil ein helix forsterker.. diskanten spelar klokkeklart den, men mangler liksom bass.. blir mykje skurring og"graut-lyd" i bassen.. så eg er litt lei av at sub'en skal ta seg av all bassen og.. kva komponentsett er å anbefalle om eg vil ha meir bass? finst dette? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...