brunobrun Skrevet Mars 3, 2006 Skrevet Mars 3, 2006 GÅ FOR 2.4... BESTE MOTOREN EVER!!! Med ny toppakning og intercooler klarer du 2bar.. uten motorproblemer.. men du må gjøre diverse med dieselpumpa for å få nok dieseltrykk.. du kan løse på arma på gassen. og flytte det på splinsen. for å få ned tomgangen.. for du må skru opp ganske mykje på stillskruen.. du kan også ta av lokket på røkbegrenseren og stille på det hjulet nedi, for å få meir mengde når du får ladetrykk... for å få opp ladetrykket er det bare å stramme til staget på wastegaten på turboen.. (ligger oppå turboen) Har foresten ett omsveist innsug med 3" innløp som er fremovervendt.. det kan du få kjøpe billig om ikke (knoot) skal ha det.. har også ett 3" eksos anlegg.. 3".. går over i 2x2" ved bakakslingen.. og inn i ei rustfri potte... men ett grenrør og en litt større turbo kan være litt lurt å montere da jeg tror det er litt mykje motstand i den orginale eksosmanifolden.. og turboen holder ikke mer en en måned, kanskje 2 når trykket nermer seg 2 bar:) regner må du går for 2.4 nå?????? hehehe.. bare fantasien setter grenser...
BimmerKing Skrevet Mars 4, 2006 Skrevet Mars 4, 2006 k1t: Hør på brunobrun og knoot du. De har skrudd på disse dieselmotorene i årevis, og kan nok en hel del om dem. knoot har en 524td og brunobrun har vel hatt flere, og bygd om et par hvis jeg ikke tar feil Det er nok en del mer arbeid å få i m21b24 enn m20b25, men på sikt så vil det nok lønne seg Jeg hadde også en 524 for en del år tilbake, den hadde autolatgrir da, men den gikk temmelig bra, og den tålte VELDIG MYE juling. Både fra meg og de neste tre eierne
Pauls1 Skrevet Mars 4, 2006 Skrevet Mars 4, 2006 det er vel ikke noen som har noen bilder av hvordan dere har lagt opp rørene til ic`n? hullet på innsuget blir jo liksom på feil side hvs dere skjønner. kan jo evt legge opp rørene fra ic`n så går samme vei. eller evt lage et nytt hull i innsuget og tette det gamle?
brunobrun Skrevet Mars 5, 2006 Skrevet Mars 5, 2006 jeg har ett innsug liggende.. omsveist... supert:)
Pauls1 Skrevet Mars 6, 2006 Skrevet Mars 6, 2006 jeg har ett innsug liggende.. omsveist... supert:) jasså.. har du bilde av det? intr. i å selge det også kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå