NSS Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Motoren hadde skikkelige problemer å starte idag... Den bare gikk og gikk og gikk når jeg vred om tenningen, men ville ikke starte, den tente aldri . Skjedd et par ganger før når det er skikkelig kaldt. Hva kan være feil? Virker litt som at det er litt lite batteri, fordi etter 5-8min gikk starter litt tregere Noen som vet hva det kan være? batteri? plugger? ledninger? coil? dyser? Noen som har opplevd noe lignende?
Filur Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 kan det være kaldstartgiveren? Den var gåen hos meg og fikk ikke start i det heletatt når motoren var kald
RenZor Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Faktisk så fikk jeg det samme problemet i går, men trodde kanskje det var kondens og lite bensin som var årsaken (det er skikkelig kaldt her ute nå). Så jeg fyllte på kondensfjerner og full tank. Så ut som problemet ordnet seg men i morges var det fanken meg like ille Jeg spør det samme, hva er galt?
bzzlink Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Har hatt gammel bil i mange år, og feilen i disse tilfellene pleier å være. Pluggledninger og plugger som er slitne eller pluggledninger og plugger som er slitne Eller som NSS sier kaldstartgiveren, eller automatchoken om du vil.
Pedi Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Eller som NSS sier kaldstartgiveren, eller automatchoken om du vil. Hva i alle dager snakker dere om? Er det thermobryteren i termostathuset dere definerer som kaldstartgiver/automatchoke?? BTW... Det er jo alltid en fordel å ha rene plugger med rett åpning. At pluggledninger plutselig skulle bli så dårlige at bilen ikke starter en morgen er mindre sannsynlig. Da hadde en vanligvis fått et forvarsel under belastning av motor (pådrag i en bakke feks..)
RenZor Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Jeg har fikset biffen Fikk kjørt bilen et par mil i dag, og kjørt den på tomgang midt i solsteiken, var sikkert kondens både i bensin og fordelerlokk mm men det ser ut til å ha fordampet nå! Må også legge til noe; Da jeg fikk start på bilen etter en del feeling var tomgangen veldig ustabil. Hoppet opp og ned ca 1000rpm. Tenkte det kunne være kjekt med litt flere feilsymptomer hvis det er flere som har/hatt samme problem.
Tweety bimma Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 jeg har riktig nok ikke hatt no problem med start men hvis det er veldig kaldt så hender det den hopper opp og ned ca 1000 omdr(jaging).....
NSS Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Skrevet Mars 1, 2006 Hvor sitter kaldstartsgiveren? Og hvordan regulerer man automatchocken? Takker for alle svar
frodekrs Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 min 96mod 320 var akkurat like i dagtidli. Den sto ute i gårkveld var -6 grader. da starta bilen heilt fint og jeg kjørte den inn i garasja. kom i dagtidli å prøvde å starte den å starteren berre gjekk og gjekk å ville ikke starte. prøvde lenge å tilslutt hørte det ut som den begynte å starte på ett par sylindera eller nokke sannt. hørtes ikke bra ut vertfall så jeg ga opp. skal ut no å prøve igjen. Har ikke hatt noe problem med motoren før. Forje helg var det -13 grader ute å da va d ingen problem å få start.
frodekrs Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 prøvde igjen no å starte den og etter 5min kom den tilslutt. startet plutseli på 5? sylindera stoppa den og starta igjen 4-5ganger så plutseli starta den skikkli. no står den å går heilt fint. Hva kan dette ver da siden det plutseli skjer ?
frodekrs Skrevet Mars 1, 2006 Skrevet Mars 1, 2006 Hehe. det BRUKER min me å gjer til vanli. bortsett fra i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå