R Andersen Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 "The Motorsport Version of the BMW Z4 M Coupé, which has already made a big impression as a production model, is the first two-seater BMW Motorsport offers for customer teams. When it came to the development, BMW faced a huge challenge: The car had to have what is needed to race successfully on the world's most demanding and spectacular racetrack, the Nürburgring's famous Nordschleife. The new motorsport coupé can be used by private BMW customer teams in the German Endurance Championship and in the Nürburgring 24-Hour Race. The power unit of the beefy coupe is a BMW Motorsport designed 3.2-litre in-line 6-cylinder engine delivering about 400bhp, with the suspension area in particular benefiting from the knowledge gained from the successful BMW M3 GTR project. The kit can be ordered from May 2006 at BMW Motorsport and will be available for an estimated Euro 250,000 (plus VAT). With its varied component ranges, BMW Motorsport and BMW Racing Parts Distribution offer customer teams a new technology platform for use in many miscellaneous international racing and club sport series, with the Nordschleife enthusiasts not being the only interested party, as the brawny coupe also represents the perfect car for use in the Belgian Belcar series and other, non-European, endurance series." Technical Data BMW Z4 M Coupé Motorsport Version Length: 4415 mm Width: 1880 mm Wheelbase: 2493 mm Front & Rear Overhang: 865 mm/774mm Rear Wing Width: 1504 mm Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/90 mm Front & Rear Tyres: Michelin 27/65-18, 28/71-18 Front Brake: Grey cast iron disc dia. 380 mm / 6 pot fixed calliper Rear Brake: Grey cast iron disc dia. 320 mm / 4 pot fixed calliper Drive Line: sequential 6-speed gearbox, sintered clutch Engine Layout: six cylinder in line Cylinder Capacity: 3246 cc Bore x Stroke: 87 x 91 mm Compression Ratio: 12,5:1 Max. Power: approx. 400 PS at 8200 rpm Max. Torque: approx. 400 Nm at approx. 5750 rpm Max. Revolutions per minute: 8400 rpm Cylinder block: one-piece construction Crankshaft: forged steel part Piston: forged slipper skirt piston Con-rod: Steel Cylinder head: Aluminium, four valves per cylinder Valve train: Two chain driven overhead camshafts with variable valve timing Intake System: Six single throttle valves, Carbon fibre Air box with resonance induction optimised inlet pipes Exhaust System: Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter Lubricating System: Wet Sump Lubrication Cooling System: Water / Air cooler Flywheel: Steel Fuel System: Inlet-Pipe Injection, one Injector per Cylinder, 5 bar injection pressure Fuel: 5-star lead-free petrol, ROZ min=98 Fuel Tank Volume: 120 litres Minimum Weight: 1200 kg in Nürburgring Specification Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Små grom den ja... hadde ikke gjort noe å hatt den som vinter bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Hmm, falt godt i smak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Ville heller hatt den M3'n i bakgrunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Z4'n der var veldig rå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 det er isbilen sin det:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Ville heller hatt den M3'n i bakgrunnen. Enig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Tsk, for noe tullball. Z4-en er mye råere enn den gamle M3-en.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2006 Ville heller hatt den M3'n i bakgrunnen. så ikke den jeg, men da sier jeg; ja takk, begge deler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Der har stylingprodusentene en mal å gå etter når de skal lage styling til Z4. Kommer vel i salg ett slikt kit. Litt lite med 400 HK til det utseendet der synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Rååå bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Fy for en rå Z4! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Wow. Hardcore. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Mars 1, 2006 Share Skrevet Mars 1, 2006 Denne bilen var rå. Men hadde heller tatt M3'n som står i bakgrunnen der ja.. Er vel Bil nr. 10 som Steve Soper kjørte i DTM på den tiden vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2006 Litt lite med 400 HK til det utseendet der synes jeg. litt lite..? tror nok 400 hk i den bilen er mer enn nok! spoileren bak trengs nok like mye, om man har 400hk eller 600hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå