christian.no Skrevet Mars 4, 2006 Skrevet Mars 4, 2006 Tenkte jeg skulle legge ut litt info om mitt prosjekt.. mye arbeid i vente.. kjøpte bilen i 2002 og brukte bilen ca 1 år.. siste turen var på ferie til tyskland.. som resulterte i ulyd i hjullager og diverse småsnacks.. dagen før turen til tysklamd så var det toppoverhaling på gang.. med bytte av alle ventiler og styringer.. pga dårlig jobb av forrige eier.. dvs.. han rasa motoren antageligvis med reg reimen.. og ventilene røyk nør jeg hadde bilen.. bilen er nå under fullstendig oppusing... men pga feil og div som er funnet underveis så blir ikke dette annet enn en lekebil.. og litt prøving og feiling på resturering.. noen bilder underveis.. kom gjerne med synspunkter osv.. trenger masse råd og hjelp underveis fiksa litt på hjulbuen.. bytta ikke hele da.. men trenger råd om sparkling etterpå stemingtsbilde etter bytte av foringer i oppheng bak Hatte hyllen a\var rasert av tideligere eiere fiksa den nå.. det er noe i det at man bare ser 30% av rusten på en bil:) Etter litt undersøking av rusten så måtte mye stål byttes ut og et siste bilde av hvordan bilen står nå.. motivasjonen har ikke hvert helt på topp kan du si så det har gått litt tregt i det siste.. kunne hjerne trengt noe tips om felger på bilen og gjerne en farge.. frister litt og lakke den svart igjenn iom at jeg har svarte de lykter på an.. man man kan aldi vite:) håper på positive innspill.. blir mere tekniske bilder etter hvert når jeg begynner på den "gøye"skruingen:)
BimmerKing Skrevet Mars 4, 2006 Skrevet Mars 4, 2006 Bra prosjekt Fargevalg er vel egentlig et meget personlig valg, men jeg vil foreslå mauritziusblau. Den er mørk og passer meget godt med sorte lykter.
Mpower20 Skrevet Mars 4, 2006 Skrevet Mars 4, 2006 Kjempe prosjekt dette her, ender vel opp med at jeg også begynner slik på min E30 snart Synes 17" Alpina felger er skikkelig feite på en bil som dette her, vurdere å skaffe noen selv til sommeren. Av farger så synes jeg den burde ihvertfall være en mørk lakkfarge. Mørk blå metallic? Eller så er det fint med sorte E30er også. Vurderte en stund å lakkere min sort, men ender vel opp med å lakkere i samme farge ettersom det er litt mindre arbeid å få bra i orginal farge på bilen(tenker på farge på lakk i motorrommet, inne i dørene osv) Lykke til, hold oss oppdatert med masse bilder av arbeidet ditt
Saltkjelen Skrevet Mars 4, 2006 Skrevet Mars 4, 2006 Hei. ser ut som et bra utgangspunkt dette her. Lakker bilen i Sort metallic eller rød. dette er helt klart de peneste fargene man får på en E30. Kjøp noen Brock B1 felger eller Rondell D58. har faktisk sett en M3 med Rondell D58 og det var uendelig vakkert. har ikke ord for hvor pen den var. denne var forøvrig rød Lykke til - gleder meg til å se sluttresultat. mvh Tom.
christian.no Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Skrevet Mars 5, 2006 Takker for alle positive komentarer:) det er jo hyggelig og høre.. gir litt ekstra pågangsmot.. men hadde jeg hvist at det var så mye knask rundt om på denne bilen så tror jeg ikke jeg hadde begynt:) farge og felgtips blir sjekka ut:) men jeg vet ikke helt om jeg får til og legge metallic, bilen blir ikke levert inn for lakk.. syns det er gøy og prøve litt selv:) Når det gjelder sveiseapperatet så kjøpte jeg nytt mig apperat i sommer.. lincoln electric sp 170 i heter det.. veldig fornøyd med det.. Skal se om jeg får skremt meg ut i garasjen i uken, gjenstår ca 2 timer med sveis og tilpassing.. så er det bare og fortsette på nedpuss og legging av filler.. noen som har et bra tips til filler? en som er grei og jobbe med.. har brukt en enkomponent til nå.. føler ikke den dekker noe, og er vanskelig og jobbe med.. Oppdatering vil komme:) håper dere liker bilder.. Christian
Ch88 Skrevet Mars 5, 2006 Skrevet Mars 5, 2006 dette blir nok bra! ser ut som du vet hva du driver med. sleng på med masse bilder! får aldri nok av prosjekt bilder. å spess ikke når det gjelder e30 oooog et lite spørsmål.. sånn ca hva måtte du ut med for det sveiseaperatet?
christian.no Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Skrevet Mars 5, 2006 dette blir nok bra! ser ut som du vet hva du driver med. sleng på med masse bilder! får aldri nok av prosjekt bilder. å spess ikke når det gjelder e30 oooog et lite spørsmål.. sånn ca hva måtte du ut med for det sveiseaperatet? Man prøver og feiler litt.. lærer fra andre.. Fikk det sveiseapperatet for 6500,- hos l.a.ingebrigtsen i Stavanger.. var en kampanjepris på det.. bare og ta en tlf til de og høre om de kan levere til samme pris:)
christian.no Skrevet September 2, 2006 Forfatter Skrevet September 2, 2006 da er det dags med en liten oppdatering her:) lenge siden jeg har gjort noe Bilder av framgang syregrunning lagt på der det trengs filler er lagt på så har jeg prøvd meg på lakkering.. men det ble ikke noe godt resultat.. noen med peiling som kan forklare meg hva jeg gjorde galt?? prøvde alt med lakkpistolen.. mindre trykk mere trykk.. mengde osv.. men fikk bare appelsinhud dårlig mobilbilde.. lakka bare litt bak for å prøve.. Hvis det er noen som føler for en kveldsjobb.. så bare send meg en pm
christian.no Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Skrevet Desember 10, 2006 ja da har bilen blitt lakka.. mørk blå med litt lilla i. flere bilder kommer.
336mik Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Hadde ca samme farge på en e30 en gang jeg også.Syns det er en kledelig farge. Ser at du også har samme mening om rust som meg,du ser bare toppen av isfjellet. Og til alle som bare har litt rust de skal fikse,det blir jævlig mye hvis du skal gjøre ordentlig jobb.
rolfi Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 oi, den blei fin. Gjorde du det selv, eller ble det til at du fikk en lakkerer til å ta det?
lfossheim Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Hallo Meget pen farge. Skal bli artig å se hvordan den blir til slutt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå