Gå til innhold

VELDIG irriterende Gearkasse (E60 530)


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Tok en tur i 5'ern nu i dag og oppdaget at bilen nekter å bytte fra 1 til 2 når man kjører sakte... må opp på 2600 rpm for at den skal geare... og slik er den på alle gearene. nekter å geare.... virker som den tror den er i Sports-modus.... når man velger "Sport" blir den faktisk mindre sportslig, men ille likevel... Kan ikke si at det rykker voldsomt når man gearer, men i forhold til den gammle E39 hvor automaten var så silkemyk at ingen la merke til gearing må man kunne si at det rykker mye i denne E60.

Noen som har peil på hva dette kan være eller har hatt dette problemet...

det hender bare noen ganger.. ikke altid. Virker som det hjelper om man skrur av bilen og lar den stå litt... men etter en stund kommer det snikende tilbake. Spesiellt irriterende at den er veldig mye i 1.gear virker det som... mildt sagt VELDIG jerky gearing. HUFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er klart... skal nok gjøre det... var emer nysgjerrig på om det var noen her som kjennte til problemet... Tror ikke det er noe Mekanisk galt... sikkert noe data.-problem.. eller hva man skal kalle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Håkon.

Med så mye problemer som du har hatt med E60'n din hadde jeg reist rett til BMW Norge og reklamert. jeg har kun hatt et verkstedbesøk og det er skifte av høyre frontlykt. Jeg restarter elektronikken ved å dra Automat-spaken fra og tilbake en del ganger. Jeg tror jeg har vært sinnsykt heldig med mitt eksemplar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah! jeg skal prøve det du sa.. se om det hjelper... Kommer ikke til å reklamere på bilen nå... egentlig føles det ikke som om den har hatt så mange problemer, for de har kommet med så stort mellomrom.. og det har vært veldig flinke med å fikse bilen når det har vært noe galt... er mer et sprøsmål om det kommer til å bli BMW neste gang... uaktuellt for meg å kjøpe meg en så dyr BMW nå, men jeg vet at min far kanskje vil ha noe annet en BMW nettopp pga kvaliteten.... får se om nye X5 blir mer overbevisende... ( eller 535d..hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble fra batteripolene i ca to timer. Autokassen "glemmer" da ditt kjøremønster, og begynner å lære på nytt igjen. Husk at hvis du kjører rolig til vanlig, men flytter gasspedalen fort opp og ned, tror den at du er i det "sportslige" hjørnet. Er en fordel om en flytter pedalen sakte ned og opp. Denne adaptive greien er bare deilig når en vet hvordan man skal bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det har noe med hvor fort man slipper foten fra gassen... da skal jeg teste om det hjelper noe å være roligere.... noen som vet hvor batteriet ligger i en E60 ?

skal høre med verkstedet om de kan sette opp gearkassen til å være mykere....

Egentlig litt enig med "bimmerlars" kjører ofte en dritgammel E32 735 som også har en ZF automat. Kjører den i "E" og "D" ( Economy) og den shifter perfekt og behagelig.. mens når man har den i "S" blir den mer sportslig... skulle vært slik med de nye kassene også.. hvorfor skal man egentlig ville kjøre sportslig når man har den i D.. om det ikke hadde vært noe annet alternativ skjønner jeg det, men man har jo faktisk S og manell funksjon i tilegg til dette.... vanvittig dustete, egentlig ... men men .. fungerer jo bra når det først fungerer bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...