Michael Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Skrevet Mars 5, 2006 Da skjønte jeg det. Det holder altså å sette i kjedstrammern før jeg strammer tannhjula, eller må kjedet ha mer press ?
Michael Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Skrevet Mars 5, 2006 Pokker nå kom jeg på noe... Leste i haynesboka at TDC er på kompresjonsslaget, jeg har alt tatt av tannhjula til kjedet så jeg får ikke vridd noe på motorn før toppen er av. Åssen finner jeg ut om låsepinnen står på kompresjonsslaget..?? Ser fpr meg at tenninga kan bli helt omvendt hvis jeg setter det feil eller er det noe føler som ser hvor kammene står i forhold til motorn ?? Mulig jeg stiller masse dumme spørsmål her, men det er første gang jeg gjør noe slikt og vil helst at alt skal bli bra, så dere får være litt tolmodige..
Pedi Skrevet Mars 5, 2006 Skrevet Mars 5, 2006 Slapp helt av. Så lenga veiva står på O/T (eller TDC om du vil), så er bunndelen på plass. monter/vri kammene slik at de står med tenning på 1 (som jeg skrev til deg tidligere i denne tråden også). Lås kammene i rett posisjon, og du er good to go. Og ja. Strammeren skal i før du drar til kamdreva.
Michael Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Skrevet Mars 6, 2006 To siste spørsmå.. I haynesboka står det at strammern skal i etter at dreva er stramma, er det bedre å gjøre som du sa eller skal jeg gjøre som i haynesboka...? Den låsetappen til motorn som er avbilda i haynesboka har gjenger, men ingen mål på gjengene. Er de måla korekte for å bruke låsetapp uten gjenger da eller ?
Michael Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Da var alt demontert og straks klart for sliping. Bestilte pakninger og diverse for nesten tretusen kroner... Håper jeg får det sammen igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå