Gå til innhold

02turbo prosjektet - BBS RS


02turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Etter en måned med arbeid på ledningsnettet var dagen for oppstart og kjøretur her. Det ble ingen nedtur akkurat. Noen småting å justere på, men ellers gikk det bra. Var veldig spent på giroverføring og mellomakselen som er korta inn, men det funka greit. Det var godt drag i motoren, og hvilken lyd!

Etter kjøreturen i dag har jeg fått betalt for tre års arbeid, og har fått ny inspirasjon til å gjøre ferdig resten.

Her er noen bilder av arbeidet med ledningsnettet:

el17.JPG

el19.JPG

el21.JPG

el23.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Takk for all skryt av bilen og arbeidet jeg har gjort! Slikt er moro å høre.

"BMW323i" her på forumet lurte på mere opplysninger om kalibreringen av speedometeret. Nå har jeg fått det, og det er ferdig kalibrert. Det var omtrent like lett som å stille klokka. Jeg har satt magnetene på drivaksel, og kunne derfor bruke rulleomkretsen på bakhjulet som utgangspunkt. Jeg har 4 magneter på drivaksel, og da fikk jeg følgende regnestykke:

1000meter(1km) : 1,79meter(omkrets) ganger 4(magneter)= 2232.

Dette tallet skulle tastes inn i instrumentet ved å trykke på en knapp som man stiller klokka.

Her er noen bilder fra kjøreturen:

drive04.jpg

drive06.jpg

drive08.jpg

drive01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEELDIG PEN!! :D

Hvordan er det å kjøre uten sidespeil?

Har bestilt sidespeil (Engelmann kopi), men det ser ut som det blir en stund å vente.

Ikke noe problem å kjøre uten, da jeg har stort innvendig speil. Kanske ikke like problemfritt ved teknisk kontroll, da man vel skal ha minst 2 speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...