Gå til innhold

Felger fra GSbildeler

TheEdge
 Share

Anbefalte innlegg

Pedi, du virket bare veldig nedlatende mot M+S-dekk. Ville bare presisere at det ikke nødvendigvis trenger å være så fælt. Ellers enig. :)

Når det gjelder OS og GS, så står OS for Ove Skårland, mens GS står for Gule Skrivarhaug (etternavnet på de to som startet GS). GS har eierandeler i OS, og OS får mye nye deler via GS, men det er to separate firmaer. GS får nok også muligens en del bruktdeler fra OS. De har tilgang til lagerstatus på alle deler osv. hos den andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS har eierandeler i OS, og OS får mye nye deler via GS, men det er to separate firmaer. ... De har tilgang til lagerstatus på alle deler osv. hos den andre..

Da var det noe i de tynne linjene mine.

Virket litt rart selv, men var jo en "sannhet der" hehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er sikkert helt OK...MEN jeg ser de fleste "pakkene" blir levert med Kumho dekk :roll::roll: Drittdekk... :evil:

Da kan man bestille uten dekk, og kjøpe de et annet sted.

"Pakken" blir jo da litt dyrere, siden det ikke er en hel pakke.

Eller bestille med annet type dekk direkte av de... ring og hør.

Er veldig hjelpsomme pr tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjorde vel egentlig kanskje det. Men det er vel gjerne på grunn av litt uvitenhet, for jeg er ikke dekk-ekspert. Jeg vet bare at ingen av de litt "feite" 17" og 18"-dekk jeg har handlet i mitt liv har vært merket med M+S. M+S har i alle år for meg vært merket dekk jeg har montert enten som vinterhjul (eller helårsdekk :wink: ) og 4x4-biler...

Så derfor har jeg automatisk gjerne hatt litt følelse av at et 18" lavprofildekk merket M+S gjerne er en annen dekktype enn et som ikke er merket det.... M+S-dekk pleier vel å ha en annen hastighetskode, og da definerer jeg det som et "dårligere dekk".

I denne sammenheng så bøyer jeg meg i støvet for info som kan vise til noe annet enn dette. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel egentlig ikke noe som er helårsdekk. sommerdekk er dårlige på vinterføre , vinterdekk (piggfrie) er dårlige på sommerføre. tviler på at det er dekk som er beregnet på begge deler. vinter/sommer krever forskjelig mønster og gummiblanding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel egentlig ikke noe som er helårsdekk. sommerdekk er dårlige på vinterføre , vinterdekk (piggfrie) er dårlige på sommerføre. tviler på at det er dekk som er beregnet på begge deler. vinter/sommer krever forskjelig mønster og gummiblanding

jeg slenger meg på denne! disse "helårs-dekkene" er vel mer eller mindre et slags kompromiss mellom vinter/sommer, som går endel utover sikkerheten, og i mine øyne blir det da et kompromiss på -helt feil- grunnlag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene jeg hadde som var merket M+S var sommerdekk med merking slik at de faktisk var lov å kjøre med hele året, pluss at det da ikke er noe krav til hastighetsindeks i forhold til bilen. Hadde ALDRI fallt meg inn å kjøre med de på vinterføre. Men jeg er enig, veldig få eller ingen av de dyrere pure-bread sommerdekkene er merket M+S, ihvertfall ikke utenfor USA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de ligger litt over en del andre på pris. Nå er det jo store forskjeller rundt om i landet men for dem som holder til på vestlandet så er Dekksentralen svært gunstige på dekk & felg. De har også bra utvalg i Replica-felger. Jeg har kjøpt både M5-replica og Alpina-replica hos dem og er vanvittig fornøyd. I tillegg hører jeg om mange som bruker å handle av Dekkbaronen i Oslo, de sender billig over hele landet i tillegg.

Ellers er ihvertfall ikke OS og GS Bildeler det samme. OS ble vel startet av lokale "helter" på jærkysten. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang M+S merka dekk så er det som Gunnar skriv for å ha eit dekk som i saksøkingens Mekka USA er "lovleg" på snø...brukandes?..stort sett ikkje. Så me snakkar ikkje heilårsdekk heller Pedi.

Er enige med deg her, derfor var det jeg innledningsvis skrev per definisjon "vinterdekk". Jeg mente ikke med dette at M+S-dekk er bra vinterdekk/helårsdekk, men det er nå virkelig Mud and Snow M+S står for. Derfor min uttalelse: per definisjon "vinterdekk". Enig Ovex?

.....fikk ikkje med meg "per definisjon".... JA eg er enig Pedi!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...