Gå til innhold

bytting til DIN-spiller i E39 med philips navi


Anbefalte innlegg

Hei! har en 98modell e39 525tds touring med orginal philips navigasjon med ''onboard monitor'' trenger rammen til orginal cd buisiniss radioen slik at jeg får satt i monteringsrammen som gjør at en vanlig din spiller passer rett in denne ramma passer ikke i samme rammen som navigasjonen sitter i...

pluss at jeg trenger overgang fra philips navigering til iso...

har snakket med bmw å de sier de ikke får hjulpet meg med noen av delene, og er usikker på hvem av orginal rammene jeg må ha får at monteringsrammen med plass til din spilleren skal passe.. hvem skal jeg høre med? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Bmw en gang til å ble dirigert til tv-boden på svinesund, for de hadde vist alt dette til min bmw mente de, reiste så ned dit i sta å fikk beskjed av de at jeg måtte på bmw får å ordne det.. hehe litt surr.. men fikk vite det at jeg har et aktivt system som kun virker hvis alt er inntakt, dvs hvis jeg lager en overgang til ISO kontakt så ville da ikke noen av mine høytalere virke.. så jeg må da kaste ut alt det gamle.. det blir nok en del jobb ja! men har såpass mye stereo som skal inn i denne så det blir nok til at jeg tar par uker fri fra jobben får å gjøre ferdig prosjektet mitt!

Mener nå fortsatt at det må være mulig å få tak i den inner-rammen som er orginalt til bmw med cd foran og ikke navi til å passe i samme hull.. det gjorde det ikke sa han på bmw. virker rett å slett som jeg må kanskje bygge noe selv :S

har pioneer avic-x1-r 2 monoblokker 2 4kanalere, 2x12, 2 batterier 2 frontsett 6x9 og kabler alt det grommeste fra stinger liggenes, som skal inn i bilen.. derfor er jeg litt fortvilet om at det skal være så umulig å få inn noe uorginalt.. :cry:

Noen som har noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger rammen til orginal cd buisiniss radioen slik at jeg får satt i monteringsrammen som gjør at en vanlig din spiller passer rett in denne ramma passer ikke i samme rammen som navigasjonen sitter i...

Var vel egentlig en spøk, men siden jeg har Business RDS og du har navigsjon så fikk jeg det inntrykket at det sitter en ramme i min bil som ikke du har pga navigasjonen? Jeg skjønte det slik at du skal ta ut navigasjoene av din bil? Jeg kunne jo kjøpe ditt utstyr da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal ta ut all navigasjon.. vet ikke helt hvordan jeg gjør dette men må nok reise på bmw å få koblingskjema og litt veileding. blir vel at jeg tar ut cd-vekslern og den orginale forsterkeren subwofern osv.. noen som har en viss peil på hvor mye dette er verdt, pent brukt.. men går det ann og ta ut den rammen som sistter til rds/cdn a? for da har jeg jo monteringsrammen til DIN cd spiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på det ramme greiene, men her er en DIN adapter, er det en slik du trenger?

Har nok ikke råd til å kjøpe navigasjonen av deg, du kan sikkert få 6000,- + + for det. Har heller ikke greie på hvor vanskelig det ville være og montere. Sikkert lettere å ta ut. Det er jo ganske standard koblinger til høytalere osv.

Se her for skjema: http://www.bmwtips.com/ under stereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...