Hylland Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Hehe... Plutselig fekk alle på bimmers lyst på blålys... Men ein trenge kurs for å køyre utrykningsfartøy... Bør vel kanskje ha det på bilen og då!
Morten318 Skrevet Mars 14, 2006 Skrevet Mars 14, 2006 Synes det blei høy bilforumet.net faktor her.. alle skal ha blålys. he he
|Andreas| Skrevet Mars 14, 2006 Skrevet Mars 14, 2006 er ikke sikker på om jeg gidder å kjøpe blålys egentli,for faren er vel at jeg kommer til å misbrukke det Hehe Du er ikke alene om det, er vel en fare for ar litt flere vil misbruke blålys
Gulenpower Skrevet Mars 22, 2006 Skrevet Mars 22, 2006 Er brannmann i det same brannvesenet som Jcvold. Men har tatt ei lita "pause" grunna studier. Til dykk som spør om korleis ein blir brannmann, så er det berre å kontakte kommunen dykkar. Alle kommunar skal ha eit brannvesen, men staten pålegg ikkje kommunar under 3000 innbyggjarar å ha ei fast vaktordning. Det er her det "frivillige" kjem inn. Eller deltidsbrannvesen for å sei da på ein annan måte. Alle som er med i brannvesenet har ein personsøkar på seg som er kopla opp mot helse-/brannnettet og den vil begynne og pipe noke innforjævlig visst alarmen går. Då er det berre å sleppe alt du har i nevane og reise ned på brannstasjonen. Men i vår kommune er det alltid ein brannbefal som har vakt. Dei er 5 brannbefal, og dei har vakt kvar femte veke. Dei er då gjerne ansatt i kommunen frå før, og får ei ekstra godtgjerdsle som følgje av at dei har vakt. Me som berre er "vanleg brannmenn" får ein symbolsk sum i året for å vere med i brannvesenet. I tillegg får me timebetaling for utrykningar og brannøvingar/kurs/møter. Ein får alltid løn for 2 timar, om ein så berre er der i 10 minutt.
SiggenK Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Eier selv et par-tre blå lys.. Kan skrive under på flere ting; *Det er VELDIG lett å få lyst til å misbruke det.. *Dersom eiger av bilen du bruker(Min fars Ford Mondeo '00) finner ut hva du har gjort på så SMELLER det! *Og kompiser blir sinnsykt irritert når de har stoppet og skjønner spøken. Kjøpte et av lysa i Polen, har magnet og bruker sigarett tenderen.
jcvold Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Skrevet Mars 23, 2006 ah,hehe.hvist jeg skal ha,så vil jeg ha de bak grillnyrene på e46`en
Austad66 Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Jeg kan være behjelpelig med flere typer lys, alle lamper er LED, og kan leveres i følgende farger: RØD/ BLÅ / HVIT/ ORANGE tilgjengelig i både 12 og 24.Volt Se på flere av mine salg på QXL http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?Au ... mMyPages=1 Ta kontakt på enten Austad66@hotmail.com eller via QXL Nettauksjon på brukernavn IMPORTSERVICE mvh Kim Andre Hermansen
316 Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Var en dust jeg kjørte forbi på E6 som hadde blålyst i bilen sin... Ble ikke så rent lite irritert, og skrev ned skiltnr hans. Fant ut at bilen sto på en mann som var vesentlig mye eldre enn føreren, og sendte så melding til faren hans. Hehehehehe
Austad66 Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 noen som vet hvor man får kjøpt blålys?enten sånne man smeller på taket med magnet, eller sånne små man monterer i grillen? jeg er med i det frivillige brannvesenet,og nå har vi fått tilatelse hos brannsjef og lensmann til å bruke blålys under utrykning. Ta kontakt med meg på Austad66@hotmail.com eller via QXL Nettauksjon på brukernavnet: IMPORTSERVICE Kan være behjelpelig med flere typer lys, alle av typen LED Leveres i følgende farger: HVIT, ORANGE, BLÅ Tilgjengelig i både 12 og 24.Volt Ta en titt på: http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?Au ... mMyPages=1 og resten av auksjonene min mvh Kim Andre hermansen IMPORTSERVICE
Wolfeh Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Skulle bumpe gamle poster også da :S Og du trenger ikke bumpe så ofte austad.
Glenno Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Har en kompis som var frivillig. Selv om det kan virke kult er det mye inntrykk som setter seg ihode etter brann og trafikkulykker. Bl.a var betingelsen at han bodde og jobbet innefor viss radius fra brannstasjonen. Mener han hadde rundt 70 000 året + tapt arbeidsfortjensete .. .
doG Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Er det mulig å melde seg som frivellig politikonstabel noen sted? Mange kommuner sliter med bemanning LOL
Astri Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 her e det mulig å få kjøpt godkjente blålys og saftblandere. www.krappe.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå