bmwrasaren Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 I dag så fikk jeg bilen hjem fra lakkering, og gira som jeg var, tenkte jeg at jeg kunne begynne og sette motoren på plass. Men da fikk jeg problemer. Bunnpannen treffer traversen, så jeg får ikke motoren så langt bak som jeg vil og må. Noen som har noen forslag? Er en E30 motor jeg skal ha i en E36.
eriklepe Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 litt bedre topic og litt mer info om motor(m10, m40, m20 eller s14) hjelper nok på responsen....
bmwrasaren Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Skrevet Mars 7, 2006 Men det jeg lurer på er jo hvordan jeg kan få den motoren jeg har til å passe. Så kom med masse tips.
opusx Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 kapp og sveis? finn ut av hvor mye du må bygge om bunnpannen for å få motoren så langt ned og bak som du vil. og kapp og sveis.. det er vel det eneste rådet som er.. hvis ingen har gjort dette før og har noen konkrete ting å komme med..
m3e30 Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 e34 m20, har den lik bunnpanne som e30 m20? eller er det som på m50 i e34 at den er motsatt ?
bmwrasaren Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Skrevet Mars 7, 2006 Eneste jeg vet er at den "klompen" sitter i front på bunnpannen min.
stian329 Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 E34 M20 har sumpa fremme, samme som M20 fra E30. Slik jeg ser det, blir løsningen å bygge om bunnpanna slik at sumpa kommer bak og seriøst modifisere pickup'en til oljepumpa eller evt. bygge tørrsump.. Du har nok en finfin jobb foran deg her ja Kanskje du kan ta bunnpanna fra en E36 M50 motor og modifisere den slik at den passer på M20 blokka.
bmwrasaren Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Skrevet Mars 8, 2006 Det å modifisere bunnpannen er ingen problem. Men det er den h..... oljepumpen som er problemet. Det som kommer til å bli løsningen nå er å senke styresnekken og kanskje bygge litt om på traversen, slik at jeg får motoren så langt bak som jeg vil og må.
bimmerdude Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Hvorfor M20 motor i E36? Jeg tror det smarteste er å selge den motoren og kjøpe en som passer bedre. Har du prosjektråd om den bilen?
bmwrasaren Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Skrevet Mars 8, 2006 Jeg har prosjekt tråd om bilen ja (BMW E36 Rallycross) Hvis jeg må ha ny motor, så må det jo bli en 24v 2.0. Kan jo ikke skryte over at de er så spreke. Da vil jeg heller bygge litt om slik at jeg får plass til den jeg har. Men visst det ikke funker i det hele tatt dette året, så selger jeg motoren og kjøper en Volvo motor. De skal passe ganske bra oppi, siden "klompen" er bak. Da er det bare til å lage ny mellomaksling. (Løye at jeg ikke tenkte på dette tidligere) Men men. Hadde jeg bare hatt pengene til tørrsump så hadde det ikke vært noe problem. >For da hadde jeg jo kunnet kutte vekk den klompen. Men det er ikke så lett for en på 18 år og få tak i de pengene, å få sponsing i Haugesund, føler jeg et helt umuligt, så lenge en ikke heter Petter Solberg.
Evopower Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Trodde da at klumpen på bunnpannen på M20 E34 satt bak traversen jeg, men da må vi finne på noe annet... -Tørrsump er for dyrt til vår klasse. -Sette motoren i slik at klumpen kommer foran traversen, er uaktuelt da du må forlenge mellomakselen og du får helt feil tyngdepunkt.. -Har du prøvd å heve motoren over traversen slik at den kommer bak? Tar vel oppi panseret igjen da... Dette var en nøtt men ingenting er umulig! Klarte jo å sette volvomotor i en E30 og der er jo bunnpannene totalt forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå