Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skinnet i førersetet mitt begynner å bli ganske slitt.

Hvor mye koster det evt å trekke om førersetet med nytt skinn?

Bilen er en 1997 BMW 523iA E39 med beige skinninteriør. Setene er helt standard (ikke sport eller comfortseter og ikke el instilling)

Og siden jeg er nysgjerrig: Hvor mye koster det å trekke om alle setene i bilen evt få nye forseter fra tyskland? (Sportsstoler f.eks 8) )

Skrevet

kva med å få ein møbelsnekkar til å behandle setene dine???

Komplett skinninteriør til E34 koster 4 - 7000kr i Sverige. Er sikkert litt dyrere for E39. Vil tippe 5 - 9000. Men viss du berre skal ha forseter så koster det vel ikkje noko meir enn 5 tusen ihvertfall!

Skrevet

Ikke værre nei :)

Men er det kun skinn til setene eller er det helt ny stol? (tenker da å få sportseter med ordentlig sidestøtte og lårstøtte, altså de orginale sportstolene som var tilgjengelige i E39)

Skrevet

Gå inn på scmiedmann og sjå, dei selger setetrekk i skinn til bmw'r, dei trekker opp i gjen, men usikker på om dei kan levere til din bil..sjå sjølv :wink:

Skrevet
Hei!

Skinnet i førersetet mitt begynner å bli ganske slitt.

Hvor mye koster det evt å trekke om førersetet med nytt skinn?

Bilen er en 1997 BMW 523iA E39 med beige skinninteriør. Setene er helt standard (ikke sport eller comfortseter og ikke el instilling)

Og siden jeg er nysgjerrig: Hvor mye koster det å trekke om alle setene i bilen evt få nye forseter fra tyskland? (Sportsstoler f.eks 8) )

Hei. jeg kan anbefale deg å kontakte car-parts-mueller i Tyskland. Firmaet tilbyr originale M5 seter. tror det kunne blitt tøft på bilen din. eneste problemet ved de er at det ikke medfølger dørsider på pakkene. de selger kun i sett. Bakseter / forseter. Hvis de ikke har dørsider ville jeg ha kontaktet BMW forhandler eller trekt om dine du har nå.

En møbelsnekker hadde ikke vært så dumt nei. Har du forresten prøvd skinnrensen til BMW?. den holder skinnet lenger og gjør det pent. drar ut all møkk hvis det ikke har sittet for lenge.

e39_5013.jpg

Dørsett hadde de også, så da er det bare å plusse sammen disse to settene..

e39_5020.jpg

Skrevet

Jeg har beige interiør i bilen min, ikke svart.. Så ikke no beige sett hos de :(

Jeg synes det beige interiøret i bilen min er nydelig og vil ikke ha svart (synes svart er kjedelig :) )

Var det ikke sportsstoler tilgjengelig som ekstrautstyr på vanlig E39 også da?

Finnes M5 seter i beige eller?

Skrevet

Jo, sportsstoler fikk man som ekstrautstyr på E39. Hvis tanken din er å bestille 2 nye fra en BMW forhandler så ikke gjør det - det blir grisedyrt.

Det er et firma (Norsk firma) i Tyskland som skal hjelpe private kunder med Import. disse har kontakter med BMW fabrikk og kan levere originalt utstyr til en rimeligere penge. han har også sagt (forhørte meg på komfortstoler til min, det var da han nevnte dette) at de har et fast firma som trekker om seter, farger det etc. dette var et profesjonelt firma.

Jeg husker ikke navnet. har dette nedskrevet, så skal komme tilbake med et svar så fort som mulig.

Skrevet
Jo, sportsstoler fikk man som ekstrautstyr på E39. Hvis tanken din er å bestille 2 nye fra en BMW forhandler så ikke gjør det - det blir grisedyrt.

Det er et firma (Norsk firma) i Tyskland som skal hjelpe private kunder med Import. disse har kontakter med BMW fabrikk og kan levere originalt utstyr til en rimeligere penge. han har også sagt (forhørte meg på komfortstoler til min, det var da han nevnte dette) at de har et fast firma som trekker om seter, farger det etc. dette var et profesjonelt firma.

Jeg husker ikke navnet. har dette nedskrevet, så skal komme tilbake med et svar så fort som mulig.

Høres bra ut :)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...