mlello Skrevet Mai 30, 2006 Skrevet Mai 30, 2006 Mest sannsynlig så er motstandene som regulerer hastigheten på vifta gåen. Det var den til meg. Disse motstandene får du kjøpt som rep. sett hos GS f.eks. Her står det litt mer: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/auxfan.htm
aloebiz.net Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Skrevet Juli 7, 2006 Jeg pratet med BMW nå og de bekreftet at effekten til klimanlegget er lik null når det er varmt som det har vært nå og jeg står stille og den vifta ikke går.. den vifta går da altså ikke som jeg har sjekket.. Klimaanlegget fungerer greit i fart..
aloebiz.net Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Skrevet Juli 11, 2006 Har målt litt i den pluggen som sitter i grillen der (som jeg regner med er til den vifta). Det er 4 pinner i pluggen og jeg målte spenning mellom flere av pinnene på den så da regner jeg med at sensor og reléer er i orden? At feilen må ligge enten i viftemotoren eller i motstandene?
Simen Malerbakken Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 Det er ikke uvanlig at de viftene takker for seg her i Norge, de står forrerst i et ganske ugjestmildt klima. Enten kan du bytte den eller ta op den du har, test den ved å kjøre strøm fra en baterilader rett på pluggen da får du se om den går (Pluggen som går til vifta altså)
mlello Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 Hvis du hadde lest linken jeg la ut, så hadde du funnet ut av det for en mnd siden.. Det er så vanlig at disse motstandene ryker at GS selger repsett med nye motstander..
aloebiz.net Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Skrevet Juli 11, 2006 Har lest den, men har bare litt lat.. hehe.. Den som går til viftene er da den "øverste" delen av pluggen som den sitter i grillen..? Fant ikke det rep. settet jeg... fant abre "motstand"
mlello Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Ok.. Det er vel 3 år siden jeg skiftet dette på den E39 jeg hadde, men jeg ringte bare til GS, så de hadde repsett da iallfall. En grei måte å sjekke om det virkelig er motstandene, er å åpne kontakten atme venstre frontlykt.. Der går strømmen til vifta. Da kan du bare sette strøm direkte på hver ledning inn til vifta. Den har 3 hastigheter, på raskeste hastighet så er det ingen motstand, så da skal vifta gå uansett hvis den er ok. Hos meg og touringen til en kompis, så var begge motstandene ødelagt..
aloebiz.net Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Skrevet Juli 14, 2006 Jeg har nå målt og testa vifta med et bilbatteri. Den gikk på full guffe når jeg kobla til batteriet, men den bråka og skrapte litt. Når jeg prøvde igjen litt senere så starta den ikke. Jeg dyttet litt på bladet og da gikk den igjen. Tror børstene er litt råtne på den.. Målte motstanden i vifta mens jeg roterte den med hånda. Motstanden varierte fra 2-3 ohm til uendelig ettersom hvor vifta stod hen.. hehe litt ustabilt.. Og motstandene er det brudd i.. Er ikke de motstandene de du kan se gjennom grillen bak selve vifta da? Ser ut som kjøeribber.. Hvordan kan de bli ødelagt? Kjøper jeg nye så går det hvorlang tid før de også ryker?
Bjørn 320 Skrevet Juli 14, 2006 Skrevet Juli 14, 2006 Tror børstene er litt råtne på den.. Målte motstanden i vifta mens jeg roterte den med hånda. Motstanden varierte fra 2-3 ohm til uendelig ettersom hvor vifta stod hen.. hehe litt ustabilt.. Og motstandene er det brudd i.. Er ikke de motstandene de du kan se gjennom grillen bak selve vifta da? Ser ut som kjøeribber.. Hvordan kan de bli ødelagt? Kjøper jeg nye så går det hvorlang tid før de også ryker? Høyrest ut som det er på tide med børsteskift ja Viss du demonterer vifta bør du kjenne om lagera er dårlege og, uansett ville eg ha skifta desse viss vifta var i 1000 bitar Motstandar av alle slag kan ryke. Er nok berre å kjøpe nye, evt. noko uoriginalt av eit eller anna slag som tåler ein del større effekt (Elfa).
mlello Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Etter hva jeg har forstått, så er visst motstandene ømtålelig for varme.. Å varmt kan det jo bli der!
Stian333 Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Jeg har nå målt og testa vifta med et bilbatteri.Den gikk på full guffe når jeg kobla til batteriet, men den bråka og skrapte litt. Når jeg prøvde igjen litt senere så starta den ikke. Jeg dyttet litt på bladet og da gikk den igjen. Tror børstene er litt råtne på den.. Målte motstanden i vifta mens jeg roterte den med hånda. Motstanden varierte fra 2-3 ohm til uendelig ettersom hvor vifta stod hen.. hehe litt ustabilt.. Og motstandene er det brudd i.. Er ikke de motstandene de du kan se gjennom grillen bak selve vifta da? Ser ut som kjøeribber.. Hvordan kan de bli ødelagt? Kjøper jeg nye så går det hvorlang tid før de også ryker? Byttet noen av delene? evt hvor kjøpte du delene?
aloebiz.net Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Skrevet Juli 30, 2006 Jeg har nå målt og testa vifta med et bilbatteri.Den gikk på full guffe når jeg kobla til batteriet, men den bråka og skrapte litt. Når jeg prøvde igjen litt senere så starta den ikke. Jeg dyttet litt på bladet og da gikk den igjen. Tror børstene er litt råtne på den.. Målte motstanden i vifta mens jeg roterte den med hånda. Motstanden varierte fra 2-3 ohm til uendelig ettersom hvor vifta stod hen.. hehe litt ustabilt.. Og motstandene er det brudd i.. Er ikke de motstandene de du kan se gjennom grillen bak selve vifta da? Ser ut som kjøeribber.. Hvordan kan de bli ødelagt? Kjøper jeg nye så går det hvorlang tid før de også ryker? Byttet noen av delene? evt hvor kjøpte du delene? Nei jeg drøyern til jeg kommer tilbake fra ferie. srar til Rhodos i natt Blir nok GS tenker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå