Odland318is Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Har en, tror/trodde jeg, BMW 318is 93 mod. Biltilsynet mener det er en 92 mod. Er første gang reg. i oktober 92 i Tyskland. 1999 i Norge første gang. Er det slik at biler lagd/registrert i september-desember, blir regnet som neste års modell? Veldig surt dersom den blir regnet som 92 mod, ergo 20.000 kr mindre i.h.t. listepris. Så den endelige konklusjonen blir da altså at jeg kan selge bilen som en 93 modell?? Håper noen har greie på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 jeh har en -90 e34 520. som er ifra okt. dermed har jeg m50b20 motor'n. hvilket ikke kom før i 91. men i vognkortet står det 90. alle bmw'r produsert ifra sept er neste års modell. selv om det er dets respektive årsmodell år det er produsert i. sikkert andre her som kan svare bedre på dette. men slik har jeg forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Sånn er det på BMW min og pappas Suzuki. Han har en "1999 mod" og jeg en "93 mod" i følge vognkortet, men de er 2000 mod og 94 mod. Det vet jeg av "faceliften" på balenoen hans og reg.kjeda på bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 Modell-skiftet skjer som regel i september ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 9, 2006 Share Skrevet Mars 9, 2006 er den registrert i 90 er den en 90 modell i forhold til vognkort. Men alle vet at en får kjøpt neste års modell før jul. Morfar bytter bil hver 3 år,han kjøper ny bestandig.Og venter til etter jul med reg og henting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 Min 96 modell står det at det er en 95 i vognkortet.. Var på BMW og spurte.. og den er produsert som 96 modell men solgt/registrert sent i 95 så derfor kommer det 95 på vognkortet.. Dårlig det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Mars 16, 2006 Share Skrevet Mars 16, 2006 Har en, tror/trodde jeg, BMW 318is 93 mod. Biltilsynet mener det er en 92 mod. Er første gang reg. i oktober 92 i Tyskland. 1999 i Norge første gang. Er det slik at biler lagd/registrert i september-desember, blir regnet som neste års modell? Veldig surt dersom den blir regnet som 92 mod, ergo 20.000 kr mindre i.h.t. listepris. Håper noen har greie på dette 20.000,- mindre i liste pris????? Takk gud for at jeg har 93 mod. da!! :whoa: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå