Gå til innhold

BMW Isetta e.l

bmw-m5
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det er ikke mange igjen av disse klassikerne i Norge. Jeg har fulgt med på ebay i Tyskland og Sverige og de kommer støtt og stadig ut en Isetta, Dixi etc.

Hadde jeg bare hatt tid og plass skulle jeg ha kjøpt meg en gammel BMW i Tyskland eller Sverige som Isetta, Dixi, 501 osv.

Nå ble jeg veldig usikker. betaler man import o.l. ved kjøp av en veteranbil i utlandet? :? Årsavgifta er gratis vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener å ha hørt det samme men kan ikke si det med sikkerhet. ble usikker når jeg så på veteran BMW. 1000-3000euro er da ikke ille, da den går inn gratis og årsavgifta er gratis. hadde vært så artig med en isetta eller dixi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke avgifter på veteranbiler inn i Norge bortsett fra moms hvis jeg ikke husker helt feil..

Fordelen med veteran er at det er ca. 0 i årsavgift og bare noen hundre kroner i forsikring i året. Bakdelen er da at de maks kan kjøres 4000 km i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke avgifter på veteranbiler inn i Norge bortsett fra moms hvis jeg ikke husker helt feil..

Fordelen med veteran er at det er ca. 0 i årsavgift og bare noen hundre kroner i forsikring i året. Bakdelen er da at de maks kan kjøres 4000 km i året.

Det er årsavgift på Vetran biler, jeg må betale litt over 300kr for Datsun min 8) Tror ikke det er noen engangs avgift uten om MVA når du importerer en veteran 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Jeg har en sånn Isetta 300 59- modell. Kjøpte den i Sverige for 50000,-

Fant bilen på blocket,se. Ekstrautgifter er moms (25%), omregistrering på ca. 4000 og transportutgifter.

Artig bil som får mange møtende trafikanter til å smile. Det bråker mye i kupeen og det er dårlig kjørekomfort. Topphastighet er 8o km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...