Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke deksel over der da.

Har til dags dato aldri hatt noe problemer utenom det vanlige ved motorvask av alle slags biler.

Med unntak av m20 da en må blåse litt vann ut av plugghulla.

Skrevet

Det kan komme vann ned til coilene for det om det er et deksel over de.(på M50/M52)

Jeg bruker ikke høytrykkspyler i motorrommet, for da kan vann komme inn over alt, siden det er såpass stort trykk. Jeg bruker vanlig hageslange og et industrirensprodukt som heter micrositrus... Høytrykkspyling har ingenting for seg hvis man har et skikkelig rensemiddel. Da er det bare å skylle forsiktig av med hageslange, og de stedene det er litt mye skitt kan man bruke fille eller svamp...

Skrevet

Jeg har hatt problemer etter motor-vask. bilen begynte å fuske og gikk ikke på alle 6 sylinderne når den ble varm.

Dette skyldes at det kom vann ned til pluggene mine, så når vannet begynte å koke der nede ble det så mye overslag at den ikke gikk riktig.

Hvis du ikke veit hvor dette er så er det under det store svarte dekselet hvor Olje påfylling er.

All svart plast er bedre å tørke av med en våt klut og pusse det med bumper-care, da blir det bra, ellers bare avfetting og varmt vann på metall ol.

Skrevet
Hei. Er det trygt å ta motorvask på en bmw? Har en 93 mod E36. Hørt at man ikke skal ta selv vask av motor når det er elektronisk innsprøyting? Motorrommet mitt begynner å se møkkete ut nemlig:P

Ikke noe problem det, bare ikke fyll luftfilterboksen og elektronikken med "for mye" vann.

:!: Men personlig ville jeg ventet en god måned eller noe sånt til det var plussgrader ute, da vil kondensen som dannes tørke lettere.

Nå er det fare for at det kan fryse, å gi deg store startproblemer dagen etter motorvasken er utført. :!:

Skrevet
har hørt at det er bra å la motoren svive mens du vasker motoren.

Og grunnen var at..?

det var bmw som sa det selv når pappa kjøpte bilen. ikke vet jeg

Skrevet
har hørt at det er bra å la motoren svive mens du vasker motoren.

Og grunnen var at..?

det var bmw som sa det selv når pappa kjøpte bilen. ikke vet jeg

Det samme har eg hørt...! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...