Gå til innhold

Til alle som har tenkt å investere i nytt frontsett!


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Da har jeg montert nye høyttalere i bilen.

Nye 6x9 av typen MDS digital series på masse hundre watt, Blaupunkt GTA 5000 5 kanalers forsterker og frontsett, som jeg liker bedre og bedre, av merket Lanzar, type Optidrive 5.1.

Basskassen fikk være i fred, og består av to Pioneer 12" på 2000 watt hver, med en Helix Blue 1000.1 forsterker.

Stereoen er satt sammen av komponenter jeg har fått billig, ettersom lånekassen er kjip med sponsingen..

Det var frontsettet jeg var spent på, ettersom jeg ikke var klar over at Lanzar konstruerte høyttalere bortsett fra Sub og til innebruk.

Etter jeg kom i kontakt med innehaveren av SGCshop har jeg fått mye lovord om merket og kvaliteten til komponentene.

Planen var opprinnelig å skaffe til veie et frontsett jeg kunne være fornøyd med i mange år, og hadde sett for meg at lappene fløy avgårde.

Focal sine høyttalere blir sett på som et førstevalg blant personer i bilstereobransjen. Det er nok ikke til å stikke under en stol at Focal har ypperlige komponenter, men jeg synes prisen er litt stiv.

Etter timesvis med montering ble jeg overrasket i positiv retning.

Jeg anbefaler alle som skal skifte ut eller kjøpe nytt frontsett, men har knapp økonomi om å sjekke ut Lanzar sine frontsett.

I mine ører kan disse høyttalerne sidestilles med lignende merker som koster skjorta, og smiler bredt hver gang jeg kjører meg en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringen gikk fint med frontsettet! Diskantene plasserte jeg på platene som dekker over skruene til sidespeilene i dørene. Etter lyden å bedømme så var ikke plasseringen så langt fra perfekt ihvertfall... :D Midwooferen var som skapt for E30, bortsett fra at nye skruehull måtte borres.. 6x9erene måtte høynes med en plate da de tok borti basskassen.. (de var noe dypere enn billig-alpine høyttalerene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh, vanskeleg å sei.. har du spesifikajsoner på sub og forsterker?

Spørst kor mangen kanaler forsterkeren er på f.eks. reklamerer fabrikanten at forsterkeren er på 1000 watt max i 5 kanaler så blir det vanskeleg og drive 2 sub'ar på 4k watt med det..

kom med specs :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterker:

Utennavn.jpg

1 kanals digital effektforsterker med delefilter

Bass Remote inkludert

Lavpass filter 35-250Hz trinnløst justerbart 24dB

Justerbart subsonic filter 10-50Hz

Bass Drive 0-9dB @ 45Hz

RMS Effekt @13,8V 4Ohm mono: 500W

RMS Effekt @13,8V 2Ohm mono: 800W

RMS Effekt @13,8V 1Ohm mono: 1000W

Stabil 1Ohm mono.

Powertilkoblinger: 35mm2 kabel

Høyttalertilkoblinger: 10mm2 kabel

RCA innganger: L/R

RCA utgang til ekstra forsterker

Mål (H x B x L): 64mm x 282mm x 410mm

Subwoofere:

Pioneer TS-W121SPL, SPL C-Type

ts_w121spl_detailpage.jpg

Frequency response 18 - 2.000 Hz

Sensitivity (1W/1m) 89 dB

Qts 0.328

Recommended sealed enclosure (Litres) 42.5

Lowest resonance frequency (FS) 32 Hz

Maximum Power 2.000 Watt

Nominal input power 750 Watt

Vas 34.53 l

Woofer size (cm) 30 cm

Kobling:

dobbspole1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...