duÅ Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 hadde bilen inne på eu kontroll idag,men gikk ikke gjennom pga slitt/defekt hånbrekk og bremseslangene foran var dårlige. er dette stress å fikse? e36... takk på forhånd Adminedit: Skriv skikkelige overskrifter!
propan Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Stram vaier hvis ikke du må bytte. Bytt så bremserør,dette koster ikke allverden å få noen til å gjøre,ikke gjør det selv hvis det er helt blankt,blir ikke dobbelkonene bra så er det livsfarlig.
propan Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Eller kjøp nye rør ferdig når jeg tenker meg om,jeg lager de bestandig,men en får kjøpt nye ferdig bøyd med nippler.
duÅ Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Skrevet Mars 13, 2006 takk for tipset men hvordan stremmer man håndbremsen? må man av me begge bagdekkene?
TBG.E30 Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Er det bremseRØR eller bremseSLANGER du må bytte? Overskriften sier en ting og inlegget noe annet. I alle tilfeller så er det ganske billig å anskaffe disse og få det utbedret.
TBG.E30 Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 det er bremseslangene som må sjiftes!! Ok. De må kjøpes ferdige hos en eller annen bilrekvesita leverandør. Tipper det er under 200,- pr. slange + arbeid.
propan Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Da kjøper du nye.Fort gjort å bytte,men du må lufte bremsene etterpå da.
Dr_S Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Var jeg deg ville jeg kjøpt stålompunnede slanger. Greit å ta sånt når det allikevel må byttes
TBG.E30 Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Kommer an på prisforskjellen det vel. Standard bremseslanger holder jo minst 5-8 år, så er prisforskjellen stor er det vanskelig å forsvare grunnen til å kjøpe stålombunnede.
propan Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Poenget med stålomspunnende slanger er ikke at de holder lengre men at du får mye bedre føling på pedalen ved bremsing. Men dette er ingen hensikt med vanlig bruksbil.
Lien Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Poenget med stålomspunnende slanger er ikke at de holder lengre men at du får mye bedre føling på pedalen ved bremsing.Men dette er ingen hensikt med vanlig bruksbil. Jepp. Er ikke vits på vanlig bruksbil. Derimot skal du bruke den på bane kan det være greit så lenge du skal bytte, men koster det alt for mye ville jeg ikke ha gjort det!
Haug530D Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 takk for tipset men hvordan stremmer man håndbremsen? må man av me begge bagdekkene? Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan dette er på din bil, men vaieren skal man normalt ikke røre, det skal være noen hjul inne i bremsetrommelen man skal justere på, på noen biler kommer man til på baksiden hvis det er inspeksjons luker der, ellers må man av med Bremseskiver/tromler, som regel så er dette selvjustert men det virker som regel dårlig, noen biler har bra selvjustering andre ikke, sånn er det bare, hadde en 85 modell 520I med bremse tromler bak, der måtte man av med hjul og tromler for å justere.
Dr_S Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Kommer an på prisforskjellen det vel. Oppgraderinger koster vettu
Morten318 Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Dra opp skinnposen ved håndbrekket så kan man stille på noen muttere der til brekket.. Jeg måtte bytte trommler og bånd bak og det kom på 1100kr og gjorde det selv, men litt hjelp fra en kammerat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå