Gå til innhold

E36 prosjekt


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Enig med bimmerdue her.. må ha hellakkering? Ikke rubbing og polering?

Burde isåfall lakkere i org farge.. er ikke pent med svart bil og grønt resten..

Er ikke fæn av dette chrome greiene heller med bra alle har forskjellig smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke hvorfor du ikke kan beholde den fargen som er nå. Da slipper du også lakkere i motorrom og dørterksler osv. Og er hellakkering virkelig nødvendig? Den fargen er mye finere enn sort. Omtrent alle nye biler er enten sorte eller grå. Sort er kjedelig.

Så enig, så enig. Sort og grå kan fort bli litt for "kjedelig" og lett gli inn i mengden. Syntes dette kan bli bra jeg!

Er helt enig med Henrik at du heller burde satset på bremser og understell og slitedeler.

Bedre å gå over dette ja. Vil tro at dette selger mer som argument ved salg av bilen, enn det styling gjør (pass på å få dette i et evt servicehefte, eller gode kvitteringer)

Ser du skal kjøpe 60/40 senkefjærer uten å nevne støtdempere. Hvordan skal det gå? Skal ikke senke mye på en E36 før orginaldemperne bunner.

Kan fort være en "forsnakkelse", og at han egentlig mente komplett senkesett med dempere og fjærer, men bare tok *innersvingen* og heller bare skrev fjærer. ;)

Hvis ikke, så BØR (skal?) vel ikke en E36 senkes mer enn 40mm på de originale demperne. Mer enn det, så blir det balluba! Er vel uansett best å bytte dempere også, med tanke på stivhet når man senker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser i første omgang på at bilen ser bra ut. Syns egentlig den går ganske greit nå, så jeg føler ikke at noe annet må byttes. Hadde den på en stor naf test før jeg kjøpte den, og der fant de ingen feil bortsett fra toppdekselpakninga(har byttet) og slitte bremseskiver, det skal også byttes nå med det første. Når det gjelder senkinga så mente jeg selvfølgelig ikke bare fjærer, var en glipp fra min side, har dempere også. Men noe særlig mer ytelses oppgraderinger enn det jeg har nevnt blir det ikke med det første. Du får ta deg en tur på biltema å prøve å overtale meg Henrik ;) Kanskje hvis du hjelper meg :P Har du forresten noen link til en side der jeg kan titte på de fargene du nevnte?

Jeg betaler ikke dyre dommer for lakkering, det koster meg ikke mer en 5 høvdinger, jeg har 75 % rabatt. Jeg skal lakkere uansett, jeg liker ikke den grønfargen der i det hele tatt, men jeg kjøpte bilen uansett siden jeg får så billig lakk. Jeg liker meget godt svart på BMW, likte det godt på den forrige bilen iallefall, spesiellt hvis man har endel chrome detaljer. Men hvis noen har noen tips til andre farger så tar jeg imot dem med glede, gjerne med bilde av en bmw med fargen da.

Morten318: Svart bil å grøn resten? Hva snakker du om? Alt skal lakkeres.

Skiltplaten har jeg bestillt på http://www.dekaltrim.nu/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker vel at hele motorrommet skal pakkes inn, for så lakkere all lakk der, ut med seter, stoff, etc etc, for å få tatt ALT. Ihvertfall det jeg regner en hellakkering som. Er *juks* hvis man kan se bak en list, også er det en annen farge der :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sant. Men det som blir spennende å se er om skiltet passer der. Er jo to størrelser (gamle norske skilt og nye). Har du nytt eller gammelt skilt? Du bestilte fra dekaltrim.nu du også ja? fått dem? passet dem?

Ble vel samme pris for deg også på skiltholderne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...