Stian Børresen Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Skrevet Mars 30, 2006 okei, der tok du opp noe jeg har lurt litt på. 1. Dette med dysene - er ikke de like på de motorene? så hvorfor bytte dette? 2. Dette med pluggledninger og spjeldhus - dette er jo en smal sak å bytte over hvis jeg må bytte dette. spjeldhuset sitter jo i noen små bolter og pluggledningene er jo ikke noe problem å få bytta over når motorene er ute av bilene. 3. Dette med hjernen - jeg har også forstått det sånn at hjernen som er orginalt i 89mod fortsatt må bruker, derfor spjeldhus/pluggledinger/triggerhjul. 4. Servoen - dette har jeg hørt nå i ettertid at er bolt-on så det blir neppe noe problem;) 5. Dette med bytte av svinghjul - var ikke klar over dette, men er det noe vektforskjell på disse motorene sine svinghjul? er 89mod hjulet lettere enn de eldre motor utgavene? (dette vil jo være en fordel for meg om det er lettere;)
Stian Børresen Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Skrevet Mars 30, 2006 ingen slanger?Det er to forskjellige slanger inn til varmeapparatet på disse,en med en T til ekspansjonstank/en uten. Vannpumpa er forskjellig og slangene til radiator er forskjellig... Fuelrail-eller connector railen er mye penere på 89 mod også. Ok, er vel kanskje fint om det ser bra ut å men er vel ikke noen nødvendighet da med andre ord å bytte fuelrail og connector?
propan Skrevet Mars 30, 2006 Skrevet Mars 30, 2006 Du bytter fuel rail og dyser og alt,for hele ledningsnettet ditt ligger/henger skrudd fast i innsuget ditt,så du bare bytter hele innsuget med alt!! Skru av innsug og termostathus og bytt over-piece of cake
kentivar Skrevet Mars 30, 2006 Skrevet Mars 30, 2006 jeg byttet ingen slanger.. er jo en mulighet for at d har vert byttet motor i bilen før jeg gjore det, jeg trengte ikke bytte noen slanger ihvertfall..
propan Skrevet Mars 30, 2006 Skrevet Mars 30, 2006 Oki,det er stor forskjell ihvertfall. Ekspansjonstanken er jo på andre innerskjermen.
pettan Skrevet Mars 31, 2006 Skrevet Mars 31, 2006 Kan bruke åssen kasse du vil med kat innsprutet med triggerhjul foran... Hvordan ser det trigger hjulet ut i forhold til det gamle? Noen som har bilde?
kentivar Skrevet Mars 31, 2006 Skrevet Mars 31, 2006 det gamle trigger hjulet er glatt mens det nye et tagget rundt hele.
Stian Børresen Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Skrevet Mars 31, 2006 skulle hatt et bilde av det der, har faktisk aldri sett ett sånt hjul før:S har jeg sett bilde så vet jeg ihvertfall hva jeg ser når jeg ser det og ikke glemmer å bytte dette:P
propan Skrevet Mars 31, 2006 Skrevet Mars 31, 2006 Ta ut motoren du,sett de ved siden av hverandre og bytt ALT rundt motor og blokk. Enkelt å greit. Trenger ikke bytte det du ser er likt.
Stian Børresen Skrevet April 2, 2006 Forfatter Skrevet April 2, 2006 da var nå den ene motoren ute av bilen, nå står bruksbilen for tur imårra tidlig:) gleder meg til dette er ferdig skrudd, vil tro bilen blir mye mer morro å kjøre etterpå Får vel se på dette med ledningsnettet i mårra, har grusomt lyst til å bruke hjernen som er chippa sammen med motoren..(chippen sperrer på ca. 7500rpm:) og har egentlig en god del å si på denne motoren=\ Men, imårra er det en ny dag:) skal på jobb halv 8 så må ha meg litt søvn. Får knipse noen bilder i mårra å tenker jeg..
Stian Børresen Skrevet April 3, 2006 Forfatter Skrevet April 3, 2006 Stram de med rett moment + ca 5nm og smør inn med locktite gjengelås først da.Da holder det nok. Hvilke moment skal svinghjul og triggerhjul strammes med?
propan Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Sjekk Haynes bok. Har du ikke det så kjøp deg en på bilrekvisita etc.
Stian Børresen Skrevet April 4, 2006 Forfatter Skrevet April 4, 2006 da var motoren over i 89mod med motorledningsnett og hjerne. Motorkontakten var lik så var ikke noe problem:) snakka med bmw norge og de trodde jeg kanskje kunne få litt problemer med bensinpumpa,at den fikk ikke strøm. Dere som har bytta motor sånn som jeg har gjort, fikk dere problemer med bensintilførselen etterpå?
propan Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Har du satt over alt av innsprut som sto på fra før skal jo ikke det ha noe å si hvis den fungerte.
Stian Børresen Skrevet April 4, 2006 Forfatter Skrevet April 4, 2006 ble slik at jeg brukte '87 sprutet,var så mye å bytte ellers. så nå gjenstår bensintilførselen=\ Hjelp ang strøm til bensinpumpa hadde vært fint om noen sitter med slik info i hodet og kanskje har noen bilder også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå