Gå til innhold

BMW Alpina B10 Biturbo SOLGT!

Trotto
 Share

Anbefalte innlegg

Har masse kvitteringer fra servicer i Tyskland, så jeg føler jeg har verkstedhistorikk i orden. Ingen problem der.

La ikke denne tråden skli ut i hva dere mener og tror. Hvis bilen ikke er av interesse, surf gjerne videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Karosseriet er ikke fra 535i, da Alpinas originale chassisnr. er stemplet inn i høyre støtdempertårn. Men i bagasjerommet er et annet chassisnr. også risset inn i gulvet, og det tilhører en 535i. Det står i vognkort at bilen er del av flyttegods, og godkjent som Alpina B10 Biturbo. Høres ut som smør-på-flesk, spør du meg. Det som kan ha skjedd er at den ble "ombygd" ved å overta en annen norsk bils id. Men jeg skjønner ikke vitsen med det heller, all den tid bilen er momset og tollet som en B10....?

For meg har dette ikke hatt noe betydning, bortsett fra at en pot. kjøper bemerket dette, og det sammen med tikkingen fra den ene ventilen tror jeg skremte vedkommende. Jeg skriver nå dette for at ingen flere skal kjøre bomtur pga dette.

Hei og takk for sist :)

Jeg er da fjorårets potensielle kjøper som reiste til trondheim klar til å bli eiger av en Alpina B10 biturbo. Men som han nevner her tok jeg skrekken da det ble snakk om ett annet chassisnr. + tikkingen. Dette er info som selger heldigvis nå har tatt med i annonsa!

Uansett om det ikke ble kjøp med meg den gangen så har denne bilen streifet tankene mine mer en en gang etter det. Det er uten tvil en av de råeste opplevelsene jeg har hatt i en BMW!! En fantastisk god bil å kjøre og en utrolig respons og bunndrag i den motoren :shock: Så alt i alt ble prisen av 2 personer t/rt bergen-trondheim + hotell verdt hver krone :wink:

Lykke til med salget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Takker Øystein. Beklager det som skjedde.

Har solgt campingvogna, og feirer det med å senke prisen ytterligere kr. 10.000,- :-)

Ingen problem! Hadde lett tatt meg en tur til til trondheim bare for å få prøve den en gang til :wink: Hehe.. Tenkte nett på den før jeg kjøpte meg en 90mod 535i med s38b36. Faktisk bilen til han som var med meg til trondheim i fjor! Men nå har jeg bil så jeg for nøye meg med den!

Men lykke til med salget ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Prisen står i første innlegg. En liten boble i lakk på en bakre hjulbue. Ellers litt sår i lakken på panser (miljølakk suger). En kjøpesenterbulk på bakdør. (Knapt synlig, men lakker bærer svakt preg av at noe har skrapt borti. Bilen ble EU-godkjent i år - hos EMM Sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Min kompis har en e28 alpina.. den ble kjøpt som 535i, sent til tyskland

ett år seinere og bygd om av alpina..

Hans bil har skilt nr innpreget overallt på bilen, og har ikkje ramme nr.

biltilsynet sa d skulle være sånn..

og somme biler gikk rett fra fabrikk til alpina for ombygging..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdere og kjøpe meg ny bil. Skulle egentlig være bil til dama, men så kom jeg over denne.

Lest hele salgstråden og lurer litt på noen ting.

Lakken er litt slitt og det er greit siden bilen er så pass gammel. Men hvordan står det til med rust osv?

Motoren er god som ny? eller anbefales det og ta en totaloverhaling av motor? Hva er uorginal på bilen bortsett fra breiere front?

Hvordan forsikrer man bilen? Snakket med forsikringsselskaper i dag og ingen hadde noe Alipna i demmes register. Hva har du forsikret den under?

Noen flere bilder av bilen? Tenker da mest på interiør, et motorbilde og bilde fra bagasjerommet. Fint og se om alt er på stell før man drar fra det kalde og glatte nord ned før og se på bilen.

Pris osv blir vi enig om :wink: Kan bli og kjøpe denne veldig fort. Er bare jobbbytte på gang no så må snakke med banken pga det. Bytte jobb og går ned 30.000 kr mnd. Men lyst og prøve noe nytt. Men låne får jeg, bare at alt går i boks veldig fort.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
  • 3 weeks later...
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...