Gå til innhold

Ettermontere cruisekontroll


tuder
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har ikke en hytte på Gålå, men tar inn på hotellet, Vi hadde imidlertid før vi flyttet til Danmark i 1999 en tømmerhytte på den andre siden av Gudbrandsdalen (Ringebufjellet). Jeg savner ikke hytten, men jeg savner muligheten for å stikke til fjels en ganske alminnelig weekend. Gålå er absolut et deilig område for familieferier... langt fra stressende disko-bakker og barnslig ungdomsfyll... :lol:

Ja helt enig når det gjelder området! Jeg er jo endel år yngre enn deg (21år), men jeg syns fortsatt det er deilig å kunne dra et sted uten mas, fjortisfyll+++, en fest på hytta etter en deilig dag i bakken er jo å foretrekke selvfølgelig, dog under litt mer kontrollerte former ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei folkens!

Min første post her. :)

Jeg har endelig sett lyset og har bestemt meg for å kjøpe bmw! :D

Jeg er ute etter en 2002 eller nyere. Det blir nok 316 på grunn av pris. Liker faceliften som kom i 2002.

Jeg vil gjerne ha cruisecontrol og multifunksjonsratt. Er en del biler som ikke har dette men som er perfekt ellers.

Ser her at det ikke skal være så vanskelig å ettermontere. Er det noen hendler på e46 for cruise eller er det kun de knappene på rattet? Hvordan er det med kobling mot stereo og multifunksjonsratt ved ettermontering?

Noen som aner pris på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet meg en bil med multifunksjon og cruise så problemet er løst. :)

Jeg tok kontakt med Schmiedmann angående ettermontering av dette, og tenkte jeg skulle skrive svaret her om andre er interessert.

Fikk følgende svar:

"Hei Christer.

Dette sier min leverandør om dette settet:

Multifunktions-rat eftermont. sæt til 3 eger sportsrat

Alle modeller årg. 06/00- (ikke 316I 1.6+1.9+318I M43)

For å kunne montere dette må bilen være nyere enn juni 2000, og det må ikke

være en 316I 1.6/1.9 eller 318I M43

Geir."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Jeg har cruisekontroll i min E46 318dT og bruker den mye...spesielt i Norge. Den er nyttig for lettere å kunne holde lovlig hastighet på landeveiene der det er mange fotobokser; som f.eks opp gjennom Gudbrandsdalen. En stor bonus er også et redusert forbruk av drivstoff... min bil brukte f.eks rundt 0,55 liter/mil (Oslo-Gålå-Oslo) fult lastet, vinterdekk og med skistativ (skipose + snowracer) på taket... :D

På E46/E39 er ettermontering av cruisekontroll en banalitet (kun nytt ratt og oppdatering av bilens software)...jeg tror man kun behøver å bytte hendel inkl. softwareoppdatering når det gjelder E36. På E30 er det dessverre en større operasjon å ettermontere cruisekontroll... absolut ikke en jobb for amatører. Det er forøvrig også en betingelse at modellen har en såkalt Bowden kabel... uten at jeg vet eksakt hva som er spesielt med den... :???:

Flyttet også innlegget til Teknisk forumet i et håp om et mer kvalifisert svar.

Beklager for å dra opp en gammel tråd, men er dette mulig på E46 med manuell girkasse, uten cruisekontroll originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...