Gå til innhold

Ettermontere cruisekontroll


tuder
 Share

Anbefalte innlegg

Bilextra(tidl. Torshov bilrek.) solgte også en universal verson tidligere til rundt 1200,- mener jeg å huske. Er ikke sikker på om de fortsatt har den, men det er nok andre som har tilsvarende. Sjekk litt rundt (Mekonomen,Biltema, Bilextra osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berre tull å stresse med, eg har cruisecontroll på 5`eren og eg bruker det aldri.

Det er jo avhengig av bruken det da. Jeg er ikke storforbruker selv, men duverden kor kjekt det var på tur nedover europa.

Knipsa den i sommer inn på 120 da vi kjørte av i fredrikshavn, og rørte hverken brems eller gass på flere timer. Full kaffekanne, fruen sov og ungan hadde headsett og film på nakkeputene bak. Det var meget behagelig og milene trillet unna. Mener motoren lå under 1500 O/min det meste av ferden.

Bare en svak brumming fra motoren og cd-veksler som kjørte plater ustannselig. Trenger ikke være rallkjøring for at man skal kose seg med BMW`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cruisekontroll i min E46 318dT og bruker den mye...spesielt i Norge. Den er nyttig for lettere å kunne holde lovlig hastighet på landeveiene der det er mange fotobokser; som f.eks opp gjennom Gudbrandsdalen. En stor bonus er også et redusert forbruk av drivstoff... min bil brukte f.eks rundt 0,55 liter/mil (Oslo-Gålå-Oslo) fult lastet, vinterdekk og med skistativ (skipose + snowracer) på taket... :D

På E46/E39 er ettermontering av cruisekontroll en banalitet (kun nytt ratt og oppdatering av bilens software)...jeg tror man kun behøver å bytte hendel inkl. softwareoppdatering når det gjelder E36. På E30 er det dessverre en større operasjon å ettermontere cruisekontroll... absolut ikke en jobb for amatører. Det er forøvrig også en betingelse at modellen har en såkalt Bowden kabel... uten at jeg vet eksakt hva som er spesielt med den... :?

Flyttet også innlegget til Teknisk forumet i et håp om et mer kvalifisert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettermontert cruise controll på en E36 325tds og det var veldig enkelt. Kjøpte hendelen, klipset den på, og det var det...

Det var freset spor i dekselet rundt rattet så det var bare å presse ut en plastbit og erstatte den med cruise hendelen. Strekte noen få ledninger frem til en kontakt i motorrommet og så var det bare å ta test turen. Godt forklart bruksanvisning fulgte med.

Kjøpte orginalt.

(har hørt at det er noe mer komplisert på bensinbiler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cruisekontroll i min E46 318dT og bruker den mye...spesielt i Norge. Den er nyttig for lettere å kunne holde lovlig hastighet på landeveiene der det er mange fotobokser; som f.eks opp gjennom Gudbrandsdalen. En stor bonus er også et redusert forbruk av drivstoff... min bil brukte f.eks rundt 0,55 liter/mil (Oslo-Gålå-Oslo) fult lastet, vinterdekk og med skistativ (skipose + snowracer) på taket... :D

På E46/E39 er ettermontering av cruisekontroll en banalitet (kun nytt ratt og oppdatering av bilens software)...jeg tror man kun behøver å bytte hendel inkl. softwareoppdatering når det gjelder E36. På E30 er det dessverre en større operasjon å ettermontere cruisekontroll... absolut ikke en jobb for amatører. Det er forøvrig også en betingelse at modellen har en såkalt Bowden kabel... uten at jeg vet eksakt hva som er spesielt med den... :?

Flyttet også innlegget til Teknisk forumet i et håp om et mer kvalifisert svar.

sorry for OT, men har du hytte på Gålå bmwe9? er der ganske ofte se! på hytta til en kompis! :D får jeg spørre hva du syns om området sånn generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for OT, men har du hytte på Gålå bmwe9? er der ganske ofte se! på hytta til en kompis! :D får jeg spørre hva du syns om området sånn generelt?

Vi har ikke en hytte på Gålå, men tar inn på hotellet, Vi hadde imidlertid før vi flyttet til Danmark i 1999 en tømmerhytte på den andre siden av Gudbrandsdalen (Ringebufjellet). Jeg savner ikke hytten, men jeg savner muligheten for å stikke til fjels en ganske alminnelig weekend. Gålå er absolut et deilig område for familieferier... langt fra stressende disko-bakker og barnslig ungdomsfyll... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka RealOEM for CC til E30. Med alt man trenger inkludert kabler og brytere med braketter, bortsett fra skruer, skiver og muttere kom jeg på 7740,- norske kroner, med dagens dollarkurs (6,53).. :( Løp og kjøp de som har en konto som renner over, jeg for min del skal finne meg en delebil... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...