Gå til innhold

Batteri på E34 520I 92 Modell


Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

mulig det,men helt balle når man har lagt ned sete og fyllt opp bilen med skrot og så vil den ikke starte. hadde parkert sånn at vi ikke kom til med startkabler og vi greide ikke å dytte. ut med batteriet og inn på lading. andre gangen i vinter :roll:

batteriet var ikke flatt heller,men tror det er synderen. hadde det ikke vært så kjempestort så ville det vært lettere å få ut.er milimeterklaring jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jo, det er selvfølgelig :D uttak i motorrommet for starthjelp. Grei

plassering av batteri syns jeg, slipper å ha dritten i motorrommet

med påfølgende irr og ytre påvirkning. Lurt av BMW-folka det :lol:

Mvh

///P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at man slipper irr og andre ting, men jeg må si at jeg har mer sansen for å ha batteriet i motorrommet eller bagasjerommet allikevel. Batteriet utvikler jo gasser, og batterisyre er ikke noe hyggelig. Ikke det kuleste å ha i kupéen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at man slipper irr og andre ting, men jeg må si at jeg har mer sansen for å ha batteriet i motorrommet eller bagasjerommet allikevel. Batteriet utvikler jo gasser, og batterisyre er ikke noe hyggelig. Ikke det kuleste å ha i kupéen. :roll:

går det ikke slange til utlufting da?

Det gjør det jo tom. på e36 med batteri i bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det,men helt balle når man har lagt ned sete og fyllt opp bilen med skrot og så vil den ikke starte. hadde parkert sånn at vi ikke kom til med startkabler og vi greide ikke å dytte. ut med batteriet og inn på lading. andre gangen i vinter :roll:

batteriet var ikke flatt heller,men tror det er synderen. hadde det ikke vært så kjempestort så ville det vært lettere å få ut.er milimeterklaring jo

Trur du har uttak til startkablar under panseret ;) Er i allfall på E36...reknar med BMW tenkte på dette problemet når dei lagde E34 og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet ligger som kjent under baksetet. Det er bare å ta tak i seteputen og dra til. Setet "popper" så opp og kan tas ut i sin helhet.

BMW legger alltid til starthjelp på bilene som har batteriet under baksetet eller i bagasjerom. Du vil finne en sort rektangulær boks med et stort rødt plusstegn på i motorrommet. Denne er forbundet med en egen kabel som er strukket direkte til batteriets plusspol. Det er bare å ta av dekselet å sette på startkabel. Rett ved siden vil du se en bolt som er festet i karosseriet, det er altså meningen at en skal sette sort(jord) kabel i denne når en får starthjelp fra en annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du har uttak til startkablar under panseret ;) Er i allfall på E36...reknar med BMW tenkte på dette problemet når dei lagde E34 og.

joa greit det,men da måtte vi ha dytta bilen 10meter i slak motbakke og e34 er ikke like lett som en boble :roll:

fikk ikke tak med golfen pga is så slepetauet var nytteløst. ellers er det en + pol i motoren ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...