Gå til innhold

mutter mellom vannpumpehjul og kjølevifte? retning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

klar over det...har hamret å slått og hoppet og til slutt bøyde bare skrujernet som jeg holdt hjulet med.. knakk en 22mm fasnøkkel også(ikke ipå midten selvfølgelig:P )...

den sitter noe eneormt..

Høres ut som om du må bytte vannpumpe også etterpå...

hehe.heldigvis har jeg ei ny vannpumpe liggende....

luft meisel så genialt ut:-)fint med ordtllig verktøy..etter fastnøkkelen knakk har jeg kun skiftenøkkel igjen som passer.

mutteren blir jo rund i kantene bare jeg nærmer meg med skiftenøkkel..;-)

Skrevet

Lag deg et verktøy som brukes til å låse svinghjulet med når registerreim/kjede demonteres. Er ikke sikkert det holder heller hvis den sitter så hardt som du sier, men du kan jo prøve.

Skrevet

@Lien: hvorfor låse reimskivehjul på veiv når en skal av med viskos-koplingen? Er jo på reima det slurer uanzett... Så det hjelper ikke så mye egentlig.

Skrevet

mutteren på reimskive hjulet er det greit og komme til med muttertrekker..så tror nok det er løsningen...

værre med mutter mellom vannpumpe og vifte...

mulig jeg kommer til å få skrudd av hele vannpumpa så slipper jeg å stresse med mutteren..??

Skrevet
@Lien: hvorfor låse reimskivehjul på veiv når en skal av med viskos-koplingen? Er jo på reima det slurer uanzett... Så det hjelper ikke så mye egentlig.

Veit egentlig ikke hva jeg tenkte på når jeg skreiv dette. Selvfølgelig vil ikke det ha noe å si når det er reima som drar rundt disse to.. Vil jo bare slure da som du sier.. :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...