Gå til innhold

Klima som lager stygge lyder


Stian333
 Share

Anbefalte innlegg

Bromler færlt når jeg står og går på tomgang.

Hyler og skriker når jeg kjører.

Dette skjer når jeg har klima på/trykker inn klima knappen.

Hadde bilen inne til service forrige uke. og da skifta de termostat + kjøleveske.

Noen som vet hva det kan være for noe som lager disse lydene når jeg har på klima.?

Har lite forstand på klima, så jeg vet ikke om det er noe som skal etterfylles o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plagsome lyder... Høres ut som om det kommer fra kupeen.

Blir ikke noe lyder når motor er slatt av.

Når bare tenning og klima står på så er det stilt.

Pumpen/kompressoren til AC er drevet av reim i fra motoren. Da kun tenning står på vil ikke pumpen gå rundt selv om AC knappen lyser.

Kan tyde på at kansje noe på pumpen har fryst eller dårlig lager eller slurecluch på den.

At det hyler kan også være slakk reim til den, men brumlingen er nok fra selveste pumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hørest ut som om dette kommer til å koste meg litt ja. Må vel bare sette den inn på verksted.

Vi har ikke hatt minus grader på lenge, så at noe har fryst er lite san.

Skal det ikke fylles eller tappes noe fra ett slikt system.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal fylles en gass på det, men kun viss det er tomt. Det merker du ved at det ikke kjøler mere enn et vanlig varmeapparat.

Selvfølgelig er jo det avhengig av at pumpen går rundt.

(Reimhjulet snurrer bestandig, men du ser om senterklumpen i forrkant av hjulet på pumpen står stille eller roterer når AC er koblet inn.)

Viss det er pumpen som er defekt ville jeg prøvd å kjøpe en brukt en først enten i fra Koed eller et eller annet bilhuggeri.

Da sparer du masse penger selv om jobben blir utført på verksted. Den må i alle tilfeller på verksted for å bli fyllt på nytt etter en slik jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fukt skal fortsatt forsvinne hurtig.

Men som paulsen brothers sier er det vet man jo ikke sikkert om det er gass på det før det er en vesentlig forskjell på innstillt temperatur og antall pluss grader ute. Det er ofte et lite glass på en beholder på systemet men ofte vanskelig å se i det om det er gass der eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...