Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del liter med ferdigblanka 2% totaktsbensin liggende. Nå har jeg ingen totaksmotorer jeg kan bruke denne bensinen på. Mitt spørsmål er om det er mulig å helle denne på bilen. Gjør vanlig bensin med totaksolje skade på en 4 taksmotor? Noen som har prøvd dette? Skulle egentlig tror bare oljen smører bedre og brenner opp...? :roll:

Skrevet

Helte totaktbensin (2% olje) på en gammel traktor en gang. Den likte det overhodet ikke. Røykte som f... og ble lett kvelt. Men den ble seg selv igjen med ren bensin på tanken da.

Jeg ville ikke helt dette på bilen min i hvertfall. Går sikkert bra, men det er en sjanse jeg ikke vil ta.

Skrevet

Jeg tror ikke catalysatoren din er så glad i bensin med 2-taktsolje.

Det kan fort bli en dyr affære.

Er ikke sikker men, insprøytningsdysene tror jeg heller ikke er glad i denne type bensin.

Self. har du en gammel bil uten cat. og med forgasser, kan det nok brukes på denne.

Men det vil nok ryke en del.

Skrevet

Ok, da tror jeg heller jeg gir bort bensina til en kamerat eller noe som trenger den på påhengern sin... Gidder ikke å ødelegge noe på bilen... Takk uansett for svar! :o

Skrevet
Traktor på bensin? Trodde de gikk på diesel jeg men.

Ikke alle. Mange av de små og gamle har 4-takts bensinmotor. Dette var en liten traktor som i praksis egentlig var en slåmaskin med tilhenger på. Vanlig på småbruk på vestlandet.

Skrevet

hadde ikke alle "gråtass" traktorene bensin?

høres ut som gambling å ha 2taktbensin på bilen din. kan du ikke selge det for en 50lapp til en med påhenger el moped?

som russ fyllte noen av jentene diesel på bensin-agregatet vårt og det var ingen suksess! måtte rense litt plugger osv men starta jo....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...