Øyvind Skrevet September 29, 2009 Forfatter Skrevet September 29, 2009 Går utifra at den lokale BMW forhandleren kan svare på hvilken frekvens ulike biler benytter ut i fra sitt system så lenge dette var levert fra fabrikken. Samme frekvens! 433.. Ja, den senderen som går til X5 har samme frekvens som den på (min) E39, 433Mhz... Men som sagt går di tydeligvis ikke overens... Det som skjedde da jeg kjørte med di til X5 i hjulene mine var at det bare kom "Tyrecontrol Inactive" i displayet...
Chris A Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Det er det som står i displayet mitt i dag. Tyrcontroll inactive. Liker best når det feltet i instrumentet er sort. Hadde vært kjekt å fått til dette. Men ikke til enhver pris:-)
Arild G. Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 jeg har 4stk slike sendere til salgs http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=125450&highlight= tre stk har delenr som slutter på 82 og en som slutter på 28. alle er 433MHz tenkte 500kr for alle samlet inklusiv frakt.
mhane Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Greit, kjøper de jeg. Så slipper vi frakt også!
mhane Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Da er vi igang her. Da er spørsmålet hvordan finner jeg ut hvilke av sensorene som fungerer eller ikke? Regner ikke med at alle fungerer, men satser på at jeg skal få 4 ut av disse. Lurer på om de må rotere rundt for å sende ut (lager sin egen strøm) eller om det er batteri på dem? Nå må jeg altså finne ut om noen fungerer. Noen tips?
Øyvind Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Hmm... Blir ikke enkelt det der!! Først må du finne ut hvilken type du skal ha på din bil, er det E38'en din så tipper jeg den skal ha di som slutter på nr. 82 Di som har nummer som slutter på 28 kan du nok ikke benytte. (er til X5) Tast inn bilen din i realoem.com og se... Blir dyrt dette, med mindre du selv har en dekkomleggingsmaskin
mhane Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Alle utenom 1 slutter på 82 så da er det en god begynnelse! Er helt sikkert som du sier at jeg skal ha de som slutter på 82 fordi 3 av disse kommer fra orginalfelgene på 7eren. Der manglet det altså 1. Skal stikke nedom Bavaria i dag for å spørre om de har tips om hva jeg kan gjøre for å finne ut hvem som er iorden og hvem som kan kastes. Blir som du sier vel dyrt og arbeidsomt å måtte legge om dekk for å finne det ut
Øyvind Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Heh Kom til å tenke på noe: Hvis du tar fire plastdunker(som har såpass stort lokk, at du får puttet inn den senderen) så tar du og borrer et hull i lokket og setter inn en bilventil.. Skru lokket godt til og fyll på litt luft(vet ikke hvor mange psi man kan fylle på en plastdunk...men..) Så resetter du systemet og starter bilen mens de fire dunkene ligger ved hvert sitt hjul... Hvis det ikke kommer noen feilmeldinger etter en stund, kan det nok hende at alle fire senderene virker... Dette er bare en tanke, er ikke sikkert det går an... men hadde jo gått an å prøve
mhane Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Joda, du kan jo kalibrere systemet til det lufttrykket du ønsker så idèn er ikke helt bort i natta. Men lurer fremdeles på hva som gir strøm til senderen. Blir litt vanskelig å løpe rundt å snurre på disse dunkene hvis det er det som må til for at de skal virke
Øyvind Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg tror det er batteri i dem. Det var en eller annen her inne på forumet som hadde noen vinterhjul liggende inne i garasjen, og hver gang han kjørte inn i garasjen reagerte bilen på di hjulene. Var jo selvsagt et annet dekktrykk i di... Edit: Det var vel gjerne du som snakket om det, tidlig i denne tråden
mhane Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 He he er ikke alt en husker nei. Men har funnet ut at det er slik det fungerer, fordi da jeg la sensorene i baksetet og skulle kjøre ned til BMW så skjedde dette: Nå må jeg altså bare kjøre en tur med hver enkelt sensor liggende i baksetet, så får jeg greie på hvem som fungerer
Øyvind Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Hehe Ja det kan du jo selfølgelig gjøre!
740d Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Kanskje det er et godt alternativ å kutte ut dette systemet og bygge om til det andre systemet som ble levert på E39-M5. Det er litt mindre følsomt, men til mitt bruk er det et godt alternativ. Dette systemet er sammenlignbart med det systemet som brukes på dagens BMW`er, og man kan vel si at det var dette systemet som ble det foretrukne da man faset ut RDC med følere i hjulene. En link hvor en amerikaner har beskrevet ombyggingen: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/179456/
Deep Dish Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Heh Kom til å tenke på noe:Hvis du tar fire plastdunker(som har såpass stort lokk, at du får puttet inn den senderen) så tar du og borrer et hull i lokket og setter inn en bilventil.. Skru lokket godt til og fyll på litt luft(vet ikke hvor mange psi man kan fylle på en plastdunk...men..) Så resetter du systemet og starter bilen mens de fire dunkene ligger ved hvert sitt hjul... Hvis det ikke kommer noen feilmeldinger etter en stund, kan det nok hende at alle fire senderene virker... Dette er bare en tanke, er ikke sikkert det går an... men hadde jo gått an å prøve En lettere variant er at du kjøper deg en sprayflaske med luftpumpe, ala den på bildet, legg sensoren i den og pump opp trykket..! Koster under 100-lappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå